Alla inlägg under mars 2015

Av grodbebis - 29 mars 2015 23:39

Idag är en magisk dag för Röglefans ? De vann femte matchen mot Västerås vilket innebär att de nästa säsong spelar i SHL.
Det är roligt, jättekul!
Så här har det sett ut på min facebooksida ikväll...

Några av våra vänner har varit uppe i Västerås och sett matchen, bussen rullade kl 8:30 imorse och beräknas vara hemma igen vid 03:00 tiden i natt. Jag gissar på att det blir en del sjukskrivningar och förseningar till vissa arbetsplatser imorgon....

Nu är det godnatt för mig, jag ska sova riktigt gott inatt!!

Av grodbebis - 29 mars 2015 11:06

Vi var på fest igår, min kompis Alexandra fyllde 40 och ställde till med kalas. Vi har känt varandra sen gymnasiet tjugotre år för att vara exakt. Vi har gått igenom mycket tillsammans, varit ovänner, blivit sams, slitits ifrån varandra och hittat tillbaka. Vi har utvecklats åt olika håll vilket har varit, och ibland fortfarande är, ganska jobbigt för oss båda. Vi är helt olika personer nu och hade vi träffats för första gången idag så hade vi aldrig blivit vänner.
Men, Alexandra är som en syster för mig, hon driver mig till totalt vansinne och jag kan bli så fruktansvärt arg på saker hon gör. Men jag skulle aldrig klara mig utan henne.

Men iallafall, igår hade hon fest, med cowboy och indiantema... Bara där blir det ju en krock... Skulle jag ha en fest med tema så skulle det ju vara glitter och glamourtema... Inte barnkalastema...
Men vi var lite utklädda ändå...

Festen började kl 17 och där kom nästa krock. Vem börjar en fest kl 17 när det inte är barn med??? Jag hade kunnat köpa det om det var på sommaren och man satt utomhus... Men i mars?? Det är ju snorkallt...

Vid halvåttatiden så klappade värdinnan i händerna och ville presentera stans bästa dansare...
In kommer de här tjejerna...

Och kör ett zumbapass... Väldigt unga tjejer under arton allihop... De hade inte riktigt plats att ta ut svängarna, så det föll sig lite platt tyvärr, och jag undrade lite... Varför...?
Vad har zumba med cowboys och indianer att göra?
Men visst var det charmigt... På något sätt. Jag inser att jag låter väldigt negativ och det är inte min mening. Vi hade trevligt, men vi har utvecklats på så olika håll, till så olika människor att ibland är det svårt. Och det är lättare att bara umgås hon och jag ensamma.

Min kära sambo fick lite för mycket innanför västen så kl tio ringde jag efter en taxi och tog hem honom. Men vad räknar man med när man börjar kl fem...?
Nu sitter jag här, i mammas och pappas lägenhet och väntar på att han ska vakna så att vi kan köra hem till vår dotter som är hemma med mormor och morfar. Vi bytte bostad inatt. Jag såg fram emot att sova en hel natt, sova länge och äta frukost i lugn och ro. Istället har jag svettats som en gnu, störts av regnet mot fönsterbläcket och nu saknar jag Elin så det gör ont i kroppen.
Jag får försöka skaka liv i honom...
Hur har ni det? Vi ställde fram klockorna inatt, nu är det officiellt sommar. Eller njae, det är väl vår typ....

Vi skojar lite med mina föräldrar och klär upp deras saker....

Av grodbebis - 24 mars 2015 22:28

Mina föräldrar ska flytta. Ifrån lägenheten de har bott i trettionio år. Lägenheten där jag föddes, där vi hade mitt konfirmationsparty, min studentfest och dit jag kom, trasig och deprimerad 2009.
Nu ska de lämna lägenheten som varit deras (och mitt) hem sedan 1976. För att bo i Ängelholm, där jag bor ? och vara nära mig och min familj (det är nog barnbarnet som drar mest...)
Detta innebär ju då att de måste rensa, slänga, sälja och göra sig av med en massa saker. Tydligen är det mesta mitt.....? Så jag har spenderat några dagar med att gå igenom lådor och skåp och hittat saker.
Jag hittade en låda med gamla lappar och brev från tiden då vi gick i högstadiet/ gymnasiet.

Vissa brev hade jag själv skrivit. Det gör fortfarande ont att läsa dem

Min lilla mamma var expert på små kort och lappar. Jag hittade detta

Ett tag var det många som flyttade utomlands...

Vissa gjorde lite extra ont att se, när de var från någon som inte längre finns hos oss

Och jag blir riktigt ledsen när jag läser något och inser hur ledsen jag var och dåligt jag mådde. Hur jag lät en kille ta total kontroll över mig och mitt liv....

[Bild]

Det mesta åkte i papperskorgen, jag har sparat ett par brev, men jag har läst allt, lett för mig själv, torkat tårar och tackat de högre makterna att jag inte är 20 längre.

Av grodbebis - 15 mars 2015 16:30

Brukade ni också berätta Bellman historier när ni var små? Jag kunde hur många som helst...och vissa lever än..
9 åringen berättade denna för mig i helgen och jag tycker den är riktigt kul. "Det var en tysk, en fransk och Bellman som satt på ett flygplan. Tysken släppte ner ett äpple, fransken släppte ner ett päron och Bellman, ja han släppte ner en bomb... När de hade landat så mötte de två pojkar och en flicka. Flickan gnuggade sig i huvudet och sa: Jag fick ett äpple i huvudet. Den ena pojken gnuggade också sig i huvudet och sa: Jag fick ett päron i huvudet.
Den tredje pojken flinade och sa; jag fes och då sprängdes hela skolan!!"
Kul va?

Nu står 9 åringen framför spegeln med sina stora hörlurar på och sjunger sånger från Spotify och dansar. Det är ganska härligt att höra och se, när man är 9 år bryr man sig inte så mycket om att sjunga rent eller inte, man är bara coolast i världen. Kanske borde man ta efter 9 åringar lite mer? Eller bejaka sin inre 9 åring lite oftare...

Av grodbebis - 14 mars 2015 23:00

Jag tyckte faktiskt inte att han var varken bra eller särskilt mumsig...
Ikväll var det första jag såg av "Mello" (vem kom nu på att kalla det för det..??) detta året. Vi har inte sett några av de andra deltävlingarna, jag sörjer inte, om ikväll var det bästa..? Då har jag verkligen inte missat något. Möjligen några väl valda ord från Filippa Bark, vilket jag kan kolla på youtube....

Nåväl, hoppas ni kan sova gott trots att "Groupie" inte vann..(jösses alltså...vem har släppt ut dem två..??)
Godnatt

Av grodbebis - 13 mars 2015 17:19

Febern är borta, jag har fortfarande ont i halsen och snuvig men dagen har varit väldigt bra ändå. Mama och pappa kom hit och tog hand om Elin ett par timmar så jag fick vila.
Jag har haft ett härligt chatsamtal med en god vän, välbehövligt.
Och min underbara sambo kom hem med två blombuketter till mig.

Tulpaner och rosor, mina favoriter....
Jag har det bra jag.
Ikväll ska killarna på hockey så jag ska ta det lugnt med Elin och titta på något på svtflow tänkte jag.
Ha en härlig fredag, imorgon ska jag lägga golv på ovanvåningen.

Av grodbebis - 13 mars 2015 12:18

Kommer ni ihåg Clownen Manne?

Jag älskade honom som barn!!



Jag fick ett råd av honom..."Barn ska tok-älskas"

Så det ska jag göra, jag ska tok-älska er alla tre.

Och er pappa



Av grodbebis - 12 mars 2015 10:58

Vi är sjuka, jag och Elin... Förkylda så hälften kunde vara nog och jag har feber. Katten Diamond är också inte helt kry, jag tog henne till veterinären igår. De tog lite prover som jag ska få svar på måndag.

Det märks egentligen inte att Elin är sjuk, hon har nu kommit på hur man ålar sig frammåt för att nå olika saker att utforska...

Så hon jagar min dator, min telefon och Diamond... Sina egna leksaker är inte särskilt intressanta...

Det är ju roligt att bita i min telefon, så det kom väldigt mycket dreggel i mikrofonen tidigare idag vilket resulterade i att volymen inte gick att höja... Men det verkar ha torkat nu, så jag kan lyssna på musik igen.

Det är inte lätt att vara trött och sjuk mamma med en (snart) nio månaders bebis.

    Diamond försöker ta igen sig undan från terrorbebisen


Jag skulle ha åkt till Ullared imorgon med min svägerska, svärmor och mamma, men jag känner att det inte är en bra idé.... Även om jag tycker det är kul så är det ju tröttsamt att gå omkring där så det får bli en annan gång helt enkelt.


Jag tänkte spela en sång för er, som får mig på riktigt gott humör. Solen skiner, våren är verkligen på väg med stormsteg och igår messade Shelley till mig från England och sa att hon vill komma över och hälsa på!

Kan livet egentligen bli härligare?

Så, lyssna (tror inte att detta är den officiella videon, isåfall är den ganska kass) och njut av solen som värmer din nästipp :-) 

Vad ska ni hitta på i helgen?


Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards