Alla inlägg under juni 2015

Av grodbebis - 30 juni 2015 12:09

Då var vi hemma igen, tvättmaskinen går varm och jag plockar, plockar och plockar.
Vi har haft en jättehärlig vecka och jag kände verkligen inte för att åka hem, mina semestrar brukar vara 2-3 veckor. Men i morse var det underbart gott att äta en macka med skinka....

Tänkte visa lite bilder på maten vi fick.. Vi hade som sagt "all inclusive" och när jag läste om det på resebyråns hemsida tänkte jag att det antagligen skulle vara kyckling, kebab, pommes, tomat, gurka och lök. Typ...
Men ack så fel jag hade....

Brödbuffe....

Frukost....

Middag

Efterrätter.....
Det var så mycket att välja på, så mycket goda saker. Och så trevlig personal.
Men det var nog ändå nog med en vecka... När man reser med ungdomar som är beroende av internet iallafall..

En kväll var jag, mamma, min svärmor och 10 åringen inne i Alanya stad för att äta middag och shoppa.
Jättehärligt med lite tjejtid.

Många turkar har ju varit i Sverige nu för tiden. Och de hankar sig fram på rätt så bra svenska, så vi fick en flagga på vårt bord, om vi skulle ha hemlängtan...

Och en efterlängtad Mojito. De använder mörk rom, jag föredrar Bacardi. Men den var ändå god, de snålar definitivt inte med spriten... Jag såg aldrig någon som använde ett mått när de blandade drinkar. Det var bara ögonmåttet...
Så vi var goa och glada de flesta kvällar ?

Detta hotellet låg bredvid vårat, helt tomt och öde... Det finns ca 4000 hotell i Alanya, alla kanske inte går runt...?
Det är något sorgset och lite läskigt över en så här tom byggnad, tycker ni inte?

Jag gillar att ta bilder på "döda ting" speciellt byggnader. Detta såg vi från ett av fönstren i korridoren. Det får mig att känna som att jag är på ett äventyr, men samtidigt väldigt glad att jag inte bor så här...

Vi bodde väldigt flott måste jag säga.
Jag kan varmt rekommendera detta hotell White Gold hotell and spa, vi åkte med Turkietresor, de flyger både från Ängelholm och Kastrup. (och antagligen andra städer också)

Jag hade gärna stannat en vecka till....

Vi shoppade ju en del, jag tror jag handlade mest faktiskt... Det brukar jag göra. Fast min svärmor är rätt bra på att spendera pengar hon också...

Fyra handväskor

Vars en skinnjacka till mig och sambon

Skor till Elin

[Bild]

Som åt alla måltider själv. Hon är så duktig med sin motorik nu. Jag blir så stolt över henne.

Nu är det nog dags att köra och hämta hem djuret som har spenderat veckan på hotell. Hoppas att hon har haft det bra....

Av grodbebis - 27 juni 2015 15:34

Att shoppa utomlands på bazarer är kul tycker jag, jag gillar att pruta även om jag inte är lika duktig som min pappa.
Jag ligger här i sängen och låter min röda hud vila lite

[Bild]

Jag är rödare när jag tittar i spegeln än vad jag ser ut att vara på bilden...
Elin sover och de andra badar i poolen. Jag funderar, ska jag åka in till Alanya med mamma och pappa ikväll? Och komma hem med två väskor till? Jag såg två i förrgår som jag inte köpte... En för att mannen i affären var så otrevlig och den andra för att den var för rosa... Jag och rosa går inte riktigt ihop... Jag tycker att man ska vara försiktig med att använda rosa efter att man har fyllt tjugo. Jag minns en tant i England som var 35-40 års åldern som ofta syntes ute i en rosa johgingdress i velour. Den var rosa. Hon hade en rosa t-shirt eller linne under, rosa gympaskor, håret uppsatt i pippilottor (vilket man INTE ska ha efter att man fyllt 12..) självklart rosa gummiband. Och även en rosa väska.
För att uttrycka mig milt så såg hon löjlig ut.
Sen dess har jag alltid känt att man ska vara försiktig med rosa... En detalj som en t-shirt, skor eller väska är helt ok, men man vill inte se ut som att ett hubbabubba har kräkt på en. Ja inte jag i allafall...
Men denna väskan var annorlunda... Jättesnygg. Men som sagt...rosa...

Om jag stanna här på hotellet istället? Då finns det en risk att jag köper en skinnjacka...
Jag vill verkligen ha en snygg skinnjacka, tycker det är bra att ha i sin basgarderob, men den som jag provat har jag inte blivit kär i. Jag blev kär i en väst, visserligen av kanin, men ÅH!! så ljuvlig den är...
Men jag har ingen användning för en pälsväst. Jag kommer inte att använda den mer än tre gånger, typ, sen kommer den att hänga på en galge och jag kommer att titta på den och tycka att den är så vacker. Men jag kommer att sucka för jag kommer aldrig att använda den... Tyvärr...
Så vad ska jag göra ikväll?
Jag vet inte.

Jag ska i allafall ta foto på vår middagsbuffé. Den är något i hästväg vill jag lova.
Watch this space....

Av grodbebis - 25 juni 2015 05:57

Så heter vårt hotell. Det var underbart att komma in i lobbyn tidigt tidigt i tisdags morse och se att det var ett fint, lite lyxigt hotell. Jag ska ta fler bilder och lägga ut, men detta är havsutsikten.

Den gula rutschkanan tillhör inte oss utan hotellet bredvid men vi har också en rutchkana i vår pool.
Något jag gillar när man bor på hotell är om det finns små tvålar och schampooflaskor i badrummet.

Jag använder dem sällan, de luktar ju alldeles för starkt och inte särskilt gott, men jag gillar att de står där. Tiden när jag "samlade" på tvålarna är förbi men jag minns fortfarande den totala lyckan när man kom till ett hotell som hade tvålar i en hård plastask istället för papper....
Jag ska ta fler bilder, kanske idag...
Vi har det jättebra här, men internet är långsamt och bångstyrigt så vi får se när jag kan uppdatera er.

Fin? tavla ovanför sängen.
Igårkväll gick vi in i affären som ligger på bottenvåningen på hotellet, de säljer skinnjackor och väskor vilket nåde jag, mamma och pappa älskar. Det pappa gillar bäst är nog att pruta och eftersom att han har spenderat hela sitt yrkesliv med att förhandla så är han väldigt bra på det.
Vi fick tre skinnjackor för 2500kr (svenska alltså) och jag fick en väska för jag var så trevlig ?

Jag vet att den inte är äkta, men jag gillar den ändå. Jag har många fakeväskor hemma som jag har köpt billigt. Jag tröttnar snabbt, så varför betala 10000kr för en väska jag bara kommer att använda ett år eller så?

Kan någon berätta vad som händer i Sverige? Vi kommer som sagt inte ut på nätet så vi är underbart omedvetna om vad som händer i världen.
Hoppas ni mår bra där hemma

Av grodbebis - 24 juni 2015 14:50

Här är vi,

Var är ni?
Japp, vi är på semester i Turkiet! (Nu litar jag på att ingen av er gör inbrott i vårt hus under tiden vi solar oss....)
Det är varmt, ljuvligt. Maten är god och sällskapet det bästa. Så vi har det fantastiskt!
Vi åkte från Sverige i måndags kväll, då regnade det och jag frös. Vi anlände till vårt hotell kl 04:15 i tisdags morse. Varmt och härligt.
Elin var jätteduktig under hela resan, jag är så lättad att det inte var för jobbigt för henne.
Vi sov några timmar sen dök vi ner i vågorna och låg på stranden och vid poolen hela dagen.
På kvällen åt vi en fantastiskt god middag innan underhållningen började på terrassen. "World och dance" hette det...

[Bild]

Ja vad ska man säga?
Typisk hotellunderhållning, inte särskilt bra, men de dansade bättre än vad jag gör. Så jag ska inte klaga.
Nu väntar en härlig massage på mig, så jag får uppdatera er mer senare.
Hej så länge

Av grodbebis - 20 juni 2015 17:03

För ungefär en månad sen sprang min Thomas en mil, Änglamilen som går här uppe varje år i slutet av Maj.
Jag hade egentligen också tänkt springa, men jag har haft så vansinnigt ont i höfterna så jag har inte kunnat träna, så det blev helt enkelt inte så.
Men jag är otroligt stolt över min sambo dom sprang på under en timme. 58:47:32 eller något liknande har jag för mig att det blev.

Några vänner från Malmö kom upp och killen sprang också. Jag och min kompis strosade i parken där start och mål var, det var mysigt men hade varit härligare om det inte hade regnat.
När vi gick där pratade vi om att bli äldre, inte för att vi känner oss gamla, inte i själen i allafall, men helt plötsligt börjar man känna att något händer i kroppen...
Ryggen och knäna börjar göra ont, man är tröttare än vad man var för fem år sen och magen lever sitt eget liv.
Är det så här att bli äldre...?
I så fall tyckte vi inte att vi behövde bli äldre, det räcker så här....

Av grodbebis - 19 juni 2015 23:36

Glad midsommar på er! Hoppas att ni har haft en härlig dag. Elin fyllde ett år idag. Jag kan inte fatta vart tiden har tagit vägen...
För ett år sen var vi här...

Jag var livrädd för henne, trodde att hon skulle fatta eld av sig själv. Jag var också övertygad om att hon tyckte väldigt illa om mig.
Men jag avgudade henne från första sekund...

Vilket år det har varit... Jag har varit ledig och hemma med henne varje dag. Så ljuvligt det har varit att se henne växa och utvecklas, lära sig nya saker och upptäcka världen varje dag.
Hon har gått från helt hjälplös till en liten dam som vet vad hon vill och har en härlig humor. Jag vet, löjligt att säga att hon har humor när hon är ett år, men hon får mig att skratta högt varje dag.

Och här är vi idag, ett år senare, midsommarafton och jag är känslosam, nära till tårarna men även till skrattet.

Här med sin kusin som föddes en månad efter Elin. De kommer att växa upp som systrar nästan, vi hoppas att de kommer att ha massor av kul ihop och vara riktigt nära vänner.
Annars tvingar vi dem att gilla varandra!!! ?

Som sagt, jag hoppas att ni har en jättehärlig helg!
Imorgon kommer släkten hit för att fira med oss.

Av grodbebis - 17 juni 2015 12:52

Åh idag är jag bara så otroligt gnällig! Jag bara MÅSTE skriva det av mig...

Det onda i min arm had INTE försvunnit, det är snarare värre. Det är svårt att bära Elin och hon känner att något är fel så hon vill bara vara på mig, klättra, klänga och kasta sig över mig, inte alls sitta still och mysa med en bok eller dylikt.

Jag fick besök av "auntie flow" i morse, så då tryter ju tålamodet ännu mer och jag vill bara lägga mig i en hög och gråta eller läsa en bok. Det blir ingen tur till Malmö för jag kan inte köra bil fram och tillbaka med denna arm.

Thomas jobbar, så jag är bara här hemma ensam med mitt gnäll.

Nu ska jag gnälla över min älskade sambo, jag kan göra det för jag vet att han inte läser bloggen..och jag litar på er som gör det att ni inte skvallrar för honom..!!

Men när han är hemma så gör han inget av "markservicen", han bara fixar med åvanvåningen och chillar på soffan med Elin. Så nu när jag är hemma har jag dubbelt så mycket att göra än om han hade slängt i en maskin tvätt, vikt torr tvätt eller åkt och handlat....

Eller bara bäddat sängarna...


Jag gnäller bara för att jag har en lite dålig dag, jag är inte missnöjd egentligen, han gör väldigt mycket här hemma, vi gör nog lika mycket här hemma, bara olika saker. Han bygger åvanvåningen vilket jag inte kan göra... Jag har inte den kunskapen eller intresset... För tillfället är det jag som gör det mesta av själva hushållsarbetet men det är snart klart där uppe, då hjälper han mig här nere mer.

Ibland när jag har haft det jobbigt med Elin eller sovit dåligt under natten så fixar han med mat och disk när han kommer hem från jobbet. Så han ÄR världens bästa sambo, världens bästa man för mig. Men vi måste väl alla få gnälla ibland..?

Jag är säker på att han skulle önska att jag hjälpte till lite mer där uppe om han är riktigt riktigt ärlig...

Men vi har det bra som vi har det, det säger vi ofta till varandra.


Nu har mina föräldrar varit här, de tog Elin till gungorna i parken och ska handla till mig på vägen tillbaka.

Jag, vad ska jag göra?

Blogga, läsa och sova.....

Jag blir så bortskämd av min familj... Verkligen.

Nu har jag gnällt färdigt tror jag.

Jag tänkte lägga upp en video, det var länge sen.

Såg ni något av prinsbröllopet? 

Såg ni Sofias sång till Carl-Philip (prins CP som några av mina vänner kallar honom)?

Den var så fin!! Visst är det så kärleken till rätt person känns. Kolla här:



Jag blir så varm i hjärtat när jag ser och hör den, Molly Sandén sjunger ju så fint. Undrar när hon och Danny Saucedo ska gifta sig...

Kanske kanske jag hinner före.....

Nu ska jag stänga datorn och läsa min bok.

Hoppas ni har en fin dag.


Av grodbebis - 16 juni 2015 22:50

Ikväll är jag nerbäddad hemma. Mitt barn har äntligen somnat. Tredje kvällen på rad som hon har haft problem att somna. Natten till idag somnade hon tydligen inte förrän vid 02....
Medans jag låg på jobbet och sov som en stock.... Så skönt det var....
Nu ligger jag här dock, insmord i liniment och med en vetekudde på axeln. Jag vet inte vad som har hänt, men ont gör det... Jag hoppas det går över snabbt. Jag vaknar gärna imorgon och känner mig som vanligt, jag bara säger...
Ska ju till Malmö på bokcirkel imorgon, då kan man inte ha ont i axeln...
Jag ska försöka sova bort detta.
Sov gott alla ni där ute.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards