Alla inlägg under mars 2016

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!!

Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton...
Hon som jag ville se.
Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. Spendera $150 för att åka helikopter i 10 minuter runt henne.

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma.
Väskorna uppackade.
Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv.

Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva NY, en dröm jag haft sen jag var femton år. Fått promenera på 5th avenue, åka Staten Island färjan och känna pulsen på Times square.

Vi bodde på Edison Hotel. Det ligger på 47th street, precis vid Times square. Det var ingen frukost inkluderad vilket det tydligen väldigt sällan är i USA, så varje morgon gick vi ut och åt frukost.

Pannkakor med sirap och korv är helt klart underskattat.... Så ljuvligt gott! Annars skulle jag inte säga att USA är ett direkt "matland" man åker inte dit för den goda matens skull..
Vi provade klassiker som amerikanska burgare, stek och hot dogs. Vilket smakade som hemma, fast med extra flott...
Tyvärr vet de inte hur man steker en medium/rare biff... Lite besviken.
Och dessa "pretzels" salta kringlor som man ser att folk i filmer äter.
Fy fasiken vad äckligt! Torrt och salt och blä!
Fast vi åt en underbar pizza på Julianas i Brooklyn. Tunn, krispig botten, välkryddad och färsk topping. Det stället rekommenderar vi varmt!!

Men tillbaka till sightseeing...

Den nya stationen vid twin towers. Inte riktigt färdig än, men det är den dyraste stationen i världen.

Detta är en kopia av något som hörde till twin towers. Jag såg en bild inne på memorialmuseet och detta låg bland spillrorna....
Det var så mäktigt att gå där. Jag hade gåshud hela tiden.

Sen var vi ju på hockey!
Vi såg NY Islanders möts Pitsburg Penguins.
Det var inte som hemma....

Vi är ju vana vid att folk kommer till arenan ganska tidigt och sen sjungs det en hel del. Skriks och svärs också. Här kom folk när matchen redan börjat och de hade bara en ramsa som var jättemesig.
Men jag är glad att jag har upplevt en NHL match.

New York by night:

Vi hann även med Madame Tussauds och en fika i Brant park.

[Bild]

New York är en underbar stad, men jag är glad att vara hemma igen.

Och till frågan många antagligen undrar över....
Frågade han?
Friade han?
Har vi förlovat oss?

Nej.

Men vi har pratat, och allt är lugnt. Jag är inte förtvivlad.
Jag är inte redo att dela med mig av konversationen än.
Men allt är bra, ingen panik.

Nu måste jag göra något så inte jetlaggen hinner slå sina klor i mig.
Hoppas ni alla mår bra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards