Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Lat söndag

Av grodbebis - 13 april 2014 13:38

Söndag och Oliver är på ovanvåningen och sätter in nya fönster med hjälp av sin bror. Min svåger. Jag gillar verkligen att kunna säga det, jag har en svåger, och tre svägerskor! Jag tillhör en familj! Det har jag i och för sig alltid gjort, jag har alltid känt att jag "hör till" mina föräldrar, men jag har ju inga syskon, pappa har inga syskon, min mamma har en bror men vi bor sju timmars bilfärd ifrån varandra så vi umgås inte pga avstånden. När jag var liten önskade jag mig alltid en stor, stor, stooor familj. Jag bestämde mig för att jag skulle ha fem eller sex barn och vi skulle alla bo i ett jättestort hus på landet. Nu blev det tack och lov inte så.... Men det är kul att vara del av en familj som gillar varandra och umgås lite då och då.


Jag är så otroligt trött idag, det är så svårt och jobbigt att hålla ögonen öppna. Jag har placerat mig i soffan med ett glas vatten, en bok och datorn i knät. Ska bara ta det lugnt, öva på mina avslappningsövningar och andas lugnt. Om jag somnar så är det ok också. 

Boken jag läser nu, "Brunstkalendern" av Emma Hamberg, är...ja den är nog rätt bra, jag gillar verkligen Emma Hamberg, jag har läst mycket av henne ända sen hon ritade serien om Stella, "Singel i stan" i Vecko Revyn. Jag älskade hennes matkrönikor i Amelia och jag har tre av hennes kokböcker som hon skrivit tillsammans med Anette Rosvall.

"Brunstkalendern" är den fjärde av hennes böcker som jag läser. Hon skriver om människor, vardagen, livet. Allt som är orättvist i våra vardagliga Svenssonliv. Jag vill inte påstå att hon tar ut svängarna och skriver spännande romaner, utan de är som livet är för de flesta av oss. Som ett par urtvättade sloggitrosor. Kanske man borde göra sig av med dem? Men de är så otroligt sköna, och de är ju inte trasiga...Så man kör en månad till, får se hur de ser ut sen.


Igår var mina föräldrar och Olivers mamma (min svärmor) här på middag, vi lagade "pulled pork" som man har hört så mycket om nu på senaste, en riktigt "trendig" rätt som är så fantstiskt gott och sköter sig själv i ugnen i 5-6 timmar. Och det gör den ju. Jag tog bara ut den tre gånger under tiden för att ösa den lite. Det blev gott, jättegott faktiskt. Men, som med de mesta, tycker jag att det har blivit "upphajpat" aningens för mycket... Som sagt, det var verkligen gott, men jag hade förväntat mig en munorgasm utan dess like, och den uteblev.

Middagen vi lagade i fredags däremot, snacka om utsökt och delikat! 

Jag hade marinerat ett kycklingbröst i tre eller fyra timmar, Oliver åt en blodig ryggbiff och till det hade vi sparris och stekta champignoner och en sallad. Oliver gjorde vitlökssmör som fick smälta över köttet och de varma grönsakerna. 

Där snackar vi god mat!

Jag längtar så otroligt mycket efter sommaren nu, när man bor i lägenhet så längtar man efter att bli hembjuden till någon med trädgård och grill. Nu bor jag i hus och kan grilla varje dag när det är fint väder!! Tro mig, jag kommer att grilla allt! Speciellt när jag går hemma och är mammaledig! Ljuvligt!

Hur många dagar har jag kvar att jobba nu?

Runt tjugo tror jag.. Jag har inte kalendern inom räckhåll... Men ca tjugo arbetsdagar kvar.

Jag är nu i vecka trettioett, den sista trimestern och officiellt höggravid. I alla böcker och appar står det att man som kvinna nu börjar bli mer "introvert", man fokuserar mer på sig själv, på sitt barn och på livet efter förlossningen. Jo det får jag väl hålla med om...Jag vill verkligen inte jobba mer nu. Jag är så evinerligt trött på det, jag vill bara vara hemma, sova, läsa och titta på solen (när den dyker fram) sitta på ett tåg och pendla är ju definitivt inte något jag ser fram emot att göra imorgon... 

Jag tror jag ska krypa lite längre ner under filten, läsa om tjejen som stack från sin man och sina fyra barn och hade sex med snubben som kör glassbilen (glassbilen kom inkörande på vår gata idag...jag kunde inte titta ut för jag skämdes å Lenas vägar - Lena är då kvinnan med man och fyra barn..) 

Jag vet inte om jag vill säga att jag varmt rekommenderar Emma Hambergs böcker, på något sätt gör jag ju det, eftersom jag har läst fyra stycken och ser fram emot när nästa kommer ut.. De är som sagt inga böcker som någonsin kommer att vinna något pris, de bara är... Sköna, på något sätt...

Så välj själv, läs någon av dem, eller inte (jag gillar de om Rosengädda bäst-tror jag)

Jag ska i allafall läsa ut Brunstkalendern nu. Hoppas ni har en härlig söndag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards