Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Påskhelg

Av grodbebis - 22 april 2014 14:52

Har ni haft en trevlig helg? Med många påskägg?

Jag och Oliver har varit på Lalandia i Danmark med Olivia och Johannes. Det är ett badland med pool(er) vattenrutchkana och annat typiskt som hör ett badland till. Det är ett jättestort komplex som även har en isrink, getter,  spelhall, restauranger, affärer och studsmattor man hoppar på när man är fastspänd med linor från taket vilket gör att man kan hoppa jättehögt och göra volter. I fredags morse packade vi bilen med baddräkter, handdukar, mat, barn och katt. Vi körde först till mina föräldrar som skulle passa Fluffy innan vi gav oss av mot Danmark och Lalandia! Det tog några timmar att köra men vi var alla uppspelta och såg fram emot vår semester så det kändes inte som att det tog så särskilt lång tid att komma fram. Vi checkade in vid fyra tiden och körde till vår stuga, den låg längst bort på området, så långt bort man kunde komma egentligen, men vi packade upp snabbt och gav oss av till Aquadome. För några månader sen pratade jag med Nelly och då upptäckte vi att vi båda skulle dit samtidigt, så i fredags eftermiddag träffades vi inne vid en av poolerna. SÅ roligt det var. Vi badade och alla utom jag åkte de olika vatten rutchkanorna. Eftersom jag nu är på väg in i åttonde graviditetsmånaden kändes det inte riktigt ok att fara runt i rutchkanor som heter "Wild river", "Tornado" eller "Pipeline" där finns tre mindre också, men jag trivdes rätt bra med att guppa i poolerna och sitta och njuta av värmen istället. För första gången sen i somras frös jag inte, jag insåg att jag faktiskt frusit sen i oktober. Den där inbyggda värmefläkten som jag har hört talas om att man har som gravid..Ja den lyser med sin frånvaro. Aquadome stängde kl 18 så då gick vi därifrån och hem till vår lilla stuga för att grilla korv och hamburgare på engångsgrillen vi hade med oss. Det gick sådär... Vi fick steka dem helt färdigt i pannan på spisen. Men det var gott ändå. Jag hade fruktansvärt ont i höfterna pga foglossningen, det var riktigt plågsamt. Vi hade tänkt träffa Nelly med familj en stund på kvällen men jag fick stanna i soffan istället. Vi var alla riktigt trötta så vi somnade vid halv elva tiden. 


På lördagmorgon åt vi en god frukost innan vi tog oss till Aquadome igen, men först ville Olivia och Johannes hoppa på studsmattan med repen. "Vi ska göra bakåtvolter och frammåtvolter" sa de både, men när de väl hissades upp i luften var det nog ganska läskigt, de hoppade bara upp och ner båda två, men jag fick några fina bilder av dem ändå vilket var roligt. "Nästa år ska vi göra volter" sa de båda, gulligt. 

Sen gick vi till Aquadome och mötte Nelly med familj vid lunchtid. Vi badade och åkte rutchkana i en timme ungefär innan vi åt lunch, pommes, mycket pommes med en liten korv eller "frikadell" sen blev det ännu mer åka av. 

Vi badade till klockan fyra ungefär, sen gick vi upp och gjorde oss redo för kvällen. Oliver och Johannes promenerade men foglosning hindrade mig från att gå, så jag och Olivia tog bilen. Vi körde till Rema 1000 först också för att handla lite vin till kvällen och när vi kom hem satt killarna på trädecket med varsin dricka och selade kort. Det var riktigt härligt, en varm känsla spred sig i magen på mig, en varm lyckokänla... Vi satt och njöt av solen en stund innan vi gjorde oss redo och körde till Nellys stuga för att äta tacos och umgås. 

Jättegod mat, dryck och sällskap, barnen har verkligen "hittat" varandra och kom jättebra överens. De var nere på spelhallen på egen hand, utan vuxna, vilket ju var JÄTTEKUL!!  De kom tillbaka med massor av priser, i stil med McDonalds Happy Meal leksaker, alla vuxna tänkte nog "Åh...ännu mer att städa undan, och slänga när de inte är hemma..." men de hade haft roligt och det var ju huvudsaken. 


På söndagen skulle Nelly och hennes familj åka hem, men de tog sig ett dopp först och vi fick lite mer tid tillsammans, vilket jag verkligen uppskattade. När de hade åkt åt vi fyra i min familj lunch och badade i några timmar till. Denna kväll åt vi på restaurang. Oliver åt en god stek och Johannes åt revbensspjäll från en halv gris. Ingen trodde att han skulle orka äta allt men det gjorde han, plus pommes och buffalovingar. Vad är det de säger? Tonårs pojkar har ihåliga ben..det är därför de kan äta så mycket... Det stämmer verkligen med Johannes, men han är bara elva, så undrar hur det kommer att gå om fyra år..?

Igår badade Oliver, Johannes och Olivia en stund innan vi körde hem. Jag hade alldeles för ont, så jag satt utanför med min bok och tog det lugnt. Innan vi körde åt vi varsin glass. En perfekt avslutning på en perfekt helg!


Idag har jag semester, kände att jag behövde det efter en långhelg hemifrån. Det har i och för sig inte blivit mycket vila... Tvättmaskinen har gått varm och kylen behövde fyllas. Nu kommer snart Oliver hem och vi ska äta köttbullar.

Hoppas ni alla har haft en härlig helg.

 
 
Stamp-E

Stamp-E

23 april 2014 09:55

hehe ditt blivande moderskap har verkligen förändrat dig... på ett positivt sätt... gött att läsa... du förtjänar detta... Dags för nästa etapp i ditt liv...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

grodbebis

23 april 2014 10:28

:-)
Ja vad ska man säga.... Jag hade jätteroligt när jag dejtade och letade efter Oliver...Nu är det som sagt dags för nästa kapitel, fast lite av "den vilda" finns allt kvar i mig haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards