Alla inlägg den 11 maj 2014

Av grodbebis - 11 maj 2014 21:05

Två veckor kvar att jobba, aldrig har jag väl längtat så mycket. Eller jo..sista tiden innan en semester räknar man ju dagarna och man känner oftast "Jag hade inte orkat en dag till! Jag behöver semester"

Det är inte riktigt så jag känner, men jag är så otroligt trött, fysiskt trött. Det värker och spänner i hela kroppen, jag kan inte göra vad jag kunnat göra innan utan måste pausa och vila, samla kraft innan jag fortsätter. Som en gammal människa. Varje dag när jag står på centralen och ska ta tåget hem tänker jag att folk i allmänhet är oförskämda och själviska. Ser de inte att jag är gravid?? Då FLYTTAR man väl på sig??? Give way for the pregnant lady liksom...

Jag är lite som en noshörning, det tar lite tid att ställa mig upp och komma igång, men har jag väl fått upp farten och jag är inställd på ett mål så är det svårt att stanna innan jag är framme... Så att då som "medmänniska" ställa sig framför mig, ja det är en riktigt dålig idé, för jag kommer att gå på dig. För jag hinner inte bromsa, så är det bara. Att sen ge mig sura ögat för att jag har brakat in i dig, tja..det är bara ohyffsat.

Jag suckar djupt istället för att skrika högt som jag egentligen vill.


Jag sitter här och inspekterar min mage, det rör sig jättemycket där inne. Man kan se det utanpå magen hur det rör sig, någon som rullar runt och försöker komma till rätta. Jag var hos barnmorskan i onsdags, hon sa att huvudet är fixerat, inte helt, men nästan. 

Betyder det att barnet kan bestämma sig för att komma snart, något för tidigt?

Jag såg på facebook idag att en bekant till mig fick en dotter igår, hon kom en månad för tidigt. Vi var ungefär lika långt gågna, det är även hennes första barn precis som jag, så man måte inte gå över tiden bara för att man är förstföderska...


Här hemma diskuterar vi fortfarande namn. Vi har några som vi tycker om, både på pojkar och flickor, men vi kommer inte att bestämma oss förrän han eller hon är här. Vi tror båda att man måste träffa och se barnet innan man vet vilket namn som passar bäst. 

Jag har en annan bekant som också är gravid, hennes bf är den 18/6 och min är 14/6, så vi har följts åt under hela graviditeten. Hon och hennes sambo vet redan att de får en pojke så de diskuterar bara pojknamn. Just för tillfället så ligger dikussionen på is, de är inte överens alls tydligen.

Hennes sambo tycker att Pelle är ett fint namn, och jo visst är det fint. Men om man heter Jönsson i efternamn....Ja då framkallar det vissa hysteriska skrattanfall. Eller vad säger ni?

Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen när jag hörde det.


Så vad är dagens moralis?

Flytta er för den gravida kvinnan!!

Låt henne sitta ner, sätt er inte bredvid henne, ge henne utrymme att sätta sin väska på sätet bredvid, stå inte för nära henne i kön. Glo inte på henne och undra om hon verkligen är gravid eller bara ätit för mycket paj!

Var en bra medmänniska helt enkelt.


Tack! Det var allt från mig, den gravida, idag.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards