Alla inlägg den 22 maj 2014

Av grodbebis - 22 maj 2014 12:55

Har spenderat över en timme i telefon nu med försäkringskassan och min arbetsgivare. 

Visar sig att jag inte år någon ersättning nu när jag är sjuk.

Jag har ett sjukintyg på 50% som gäller t.o.m 1/6, min barnmorska rådde mig att gå hem och sjukskriva mig själv den sista veckan innan min semester börjar. Jag får inget läkarintyg, försäkringskassan betalar inte ut ersättning utan sjukintyg och eftersom jag redan är inne i deras "rullningar" (som kärringen sa) så betalar inte min arbetsgivare heller.

Stress som jag inte behöver just nu...

Ringde till förlossningsavdelningen för att boka in ett "studiebesök" innan förlossningen. Det får man inte längre tydligen. "Vem har smällt i dig det??" Var frågan jag fick av barnmorskan...

Tack... Igen, stress som jag behöver som ett hål i huvudet ungefär...


Igår kissade Fluffy i Johannes säng...Katter som kissar inne är ju ett tydligt tecken på att något är fel, så jag ringde till djursjukhuset och frågade om jag kunde boka en tid för henne.

Nej. Fick jag som svar. Prova att spraya med något som heter "Piss off" först och sätt en plugg i elkontakten som heter "Felliway" 

Jaha ok..tack för ingenting....


Sitter i sängen, förvärkar som är framkallade av stress och tårarna rinner.


Ni anar inte hur jag längtar efter att detta ska vara över och jag kan få hålla min bebis i mina armar.


Hoppas att ni har en bättre dag än vad jag har.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards