Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Slutjobbat

Av grodbebis - 18 maj 2014 10:57

Det var det..  Nu ska jag inte jobba på drygt ett år. Jag vet inte riktigt hur det känns, just nu är jag så trött att jag vill bara sova. Samtidigt som jag vill städa huset, tvätta, baka och laga mat. Är det normalt?


Jag var hos barnmorskan i onsdags, jag hade så fruktansvärt ont, när jag satt på tåget till jobbet så domnade mina armar, jag hade svårt att andas och det kändes som om en väldigt tung vikt låg över brötet på mig. 

Min barnmorska sa att det är tydliga tecken på stress, så det är dags att börja föräldraledigheten NU. Gå hem, lägga upp fötterna och bara vila, andas lugnt och läsa en bok. 

Ok då..... Då gör jag det.....


Ska jag vara ärlig så är jag inte alltid jättebra på att "ta det lugnt" längre, jag gillar att göra saker hemma och kan alltid hitta något att fixa med. Oliver har ett tufft jobb stackarn, ibland nästan bönar han att jag ska sätta mig ner och ta det lugnt. Idag är egentligen vår "shopping dag" vi åker till Ica Maxi och handlar inför veckan som kommer sen hämtar vi hem Johannes och Olivia och gör oss redo för ännu en vecka med jobb och skola. Idag har Oliver åkt själv, jag ligger på soffan, bloggar och lyssnar på musik. Läser en bok som jag egentligen tycker är väldigt dålig, huvudkaraktären retar gallfeber på mig, men baksidan lovar en "tvist" som kommer att få en att baxna så därför har jag hållt ut.. Nu har jag mindre än hundra sidor kvar att läsa så då MÅSTE jag se vad som händer. När jag har läst ut den kommer jag nog dock för första gången i mitt liv slänga den, jag har aldrig i mitt liv slängt en bok... Jag har sålt dem på lopis eller lämnat till typ myrorna, men aldrig någonsin att jag skulle slänga en bok..Det är nästan helgerån för mig.

Jag köpte den i England för två somrar sen "The Mistress's revenge" av Tamar Cohen heter den. Jag nästan hoppas att den inte har blivit översatt till svenska, men jag rekommenderar er att hålla er ifrån den, den stör mest som sagt..


Livet i magen är aktivt, om jag inte visste bättre skulle jag tro att där var två som låg och brottades där inne, det sparkas, boxas och rullas på alla sidor och i alla hörn av magen. Oliver frågade mig härom dagen hur det känns nr bebisen rör sig inuti i mig. Det är lite svårt att förklara...Men har ni någon gång ätit något som er mage inte riktigt tyckte om? Så ni har fått gaser? MYCKET gaser? som sen kör runt i magen, i tarmarna innan de kommer ut i någon ända? Ty så känns det. Fast om jag sitter framåtlutad brukar jag få en ordentlig spark eller boxning under revbenen, vilket jag tyder som att det är en lång bebis som inte gillar att bli ihoptryckt av mig.


Nu måste jag sova lite till, så jag ska logga ut, ta ett glas vatten och en filt och lägga mig på soffan med "Criminal Minds" som sällskap. Hoppas att ni har en bra söndag, vad ni än hittar på.

Men först denna låten som går på repeat på spotify just nu...


 Lyssna och njut.

Eller skrolla vidare om det inte är "er smak" av musik..

 
 
Annie

Annie

18 maj 2014 13:02

Vad skönt med föräldraledighet nu!
Vila nu och "ta det lugnt" :-)När är bebisen beräknad?

Hoppas du får en bra dag ;-)
kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

grodbebis

18 maj 2014 13:08

14:e Juni är beräknad födelse. Så det är ju ca 4 veckor kvar…. Ibland får jag för mig att den kommer att komma tidigt, men vad vet jag? Jag har aldrig gjort detta förut.. :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards