Alla inlägg den 3 mars 2014

Av grodbebis - 3 mars 2014 10:09

Jag har nu bott "på landet" i en vecka och två dagar. Flytten gick bra, vi hade många om hjälpte oss att bära som tur var. Två dagar innan flytten blev jag sjukskriven, jag har förvärkar och min cervix har börjat öppna sig. Min läkare är inte jätteorolig utan sjukskrev mig i två veckor, nu på onsdag ska jag tillbaka för undersökning och eventuellt blir jag sjukskriven halvtid resten av graviditeten. Hon har inte sagt att jag ska vara sängliggande och helt stilla, men att lyfta och flytta lådor ska jag ju definitivt hålla mig undan från. Vilket är lättare sagt än gjort.. Det känns jobbigt att bara sitta, när alla runt omkring mig lyfter lådor och frågar var jag vill ha allting? Jag hatar att känna mig hjälplös och "lat" även om jag vet att det inte är så som är fallet, jag riskerar ju barnets och även min egen hälsa om jag skulle lyfta och bära för tungt.

Nu i helgen så tog jag det verkligen lugnt, jag tog bara saker ur lådor och placerade dem där jag tyckte att de skulle vara. Men plötsligt högg det till i magen och jag fick en halvkraftig sammandragning, eller ja, jag säger halvkraftig, jämfört med när förlossningsvärkarna kör igång så var detta säkert ingenting, men tillräckligt för att Oliver skulle be mig att lägga mig ner och vila. Så jag gjorde det, efter en halvtimme kändes det bättre. Igårkväll frågade han mig vad jag skulle göra idag? "Jag har inget direkt planerat..tänkte ringa några samtal och sortera lite papper.."

"Kan du inte ta det lugnt och bara va?" frågade han mig. "Gör ingenting, vi fixar resten när jag kommer hem"

"Jo....Ok, det kan jag väl göra...."

Så, nu gör jag ingenting, eller jo jag bloggar, jag har ringt några samtal och sorterat lite papper. Men jag är kvar i sängen. Snart ska jag dra täcket över mig igen och streama lite "Criminal Minds" och försöka att slappna av och "bara va"

Förr var jag jättebra på att göra ingenting, bara förlora mig själv i en film eller tv serie, ibland kunde jag sitta och lyssna på lite muik och bara stirra ut i tomma intet. Jag gör inte det längre. Nu måste jag göra något hela tiden.

Jag får försöka hitta tillbaka lite, det blir nog inte jättesvårt egentligen.

Hoppas ni har en bra måndag, nu är det tydligen officiellt vår, Mars månad är en vårmånad. 

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards