Alla inlägg den 26 januari 2014

Av grodbebis - 26 januari 2014 18:16

I ett bra förhållande fördelar man ju oftast "uppgifter" mellan varandra. Hur denna fördelning ser ut är ju helt individuellt och olika från par till par. Bara för att man är kära och lever ihop behöver man ju inte göra allt tillsammans, det är ju lite onödigt om båda ska dammsuga samtidigt bara för att det är SÅ mysigt att göra saker tillsammans. Jag tycker att jag och Oliver har en bra jämvikt med vad vi gör i hemmet fastän vi inte bor ihop "på riktigt" riktigt än. Vi har inte skrivit en lista på vem som ska göra vad utan det brukar jämna ut sig ändå, ingen sitter i soffan i flera timmar medans den andra städar, tvättar och lagar mat. Jag gillar vår fördelning.


Denna helgen har varit en "stads-helg" vilket betyder att Oliver har varit här, vi har inte haft några barn utan varit "unga och fria" (man kanske ska ta tillvara på det..?) I fredags mötte han mig på jobbet, vi åkte och handlade mat som Oliver sen tillagade medans jag duschade (han slutade två timmar innan mig, så var redan nyduschad och väldoftande) jag drack ett glas av Icas eget årgångsvatten med kolsyra och Oliver smuttade på en whisky medans han lade sista handen vid vår middag. Kyckling, potatiskrocketter, grönsaker i ugn och ljuvligt vitlökssmör. Munorgasm delux....

Sen tittade vi på en film "Tyskungen" som även är en bok av Camilla Läckberg. Jag har boken, men har inte läst den än, jag har faktiskt inte läst något av henne än, jag vet inte riktigt vad jag väntar på.... Men något väntar jag på iallafall eftersom jag inte fått tummen loss än och börjat läsa dem...

Så tillbaka till filmen vi såg, eller vi och vi...Oliver såg den, jag somnade efter ca tjugo minuter och vaknade när den var slut... Jag har inte kunnat hålla mig vaken till någon film eller tvprogram överhuvudtaget sen jag blev gravid. Inte ens när jag fick välja film själv och valde en av mina favoriter - How to loose a guy in ten days - lyckades jag hålla ögonen öppna. Jag är världens tråkigaste dejt för tillfället...

Men Oliver sa att den var bra, så jag får väl försöka se den en annan dag, mitt på dagen kanske..?

Igår var det lördag och vi "firade" att det var exakt sex månader sen vi träffades.

Vi hade en hel del att stå i, en vända till tippen för att slänga diverse skräp, hämta paket till mig från "Mamalicious", lämna en bokhylla på mitt jobb och tvätta Olivers bil. Klockan två kraschade vi i soffan med revben och potatissallad och "Ted" i dvdspelaren. Denna gången somnade jag bara i typ tio minuter, vilket även Oliver gjorde.

På kvällen var vi bjudna till Lovisa och Antonio på middag för att fira att Lovisa fyllde år.

Malin och Jessica var också där. Det var jättehärligt att ha lite kvalitetstid med tjejerna och våra män. Det är också så otroligt roligt att Oliver hur lätt som helst "passar in" och kommer överens med alla mina vänner och mina vänner tycker bra om honom. Vi fick god hemlagad mat och tårta till efterrätt, verkligen jättegott.

Klockan elva var vi dock tvugna att ringa efter en taxi. Då hade jag somnat tre gånger i fotöljen, jag skyller det på Lovisa och Antonio såklart, för de fyllde mig med en massa mat och de har en löjligt skön stor fotölj som man KAN sitta två i, Jessica fråga om vi kunde sitta båda i den men jag var bara tvungen att sträcka ut mig och andas, så hon fick sitta med Oliver i soffan istället. Stackars Jessica...men hon var glad ändå.

Så jag och Oliver var de första som åkte hem och jag somnade nog innan huvudet nådde kudden.


Så imorse vaknade jag vid halv nio...Med en dunkande huvudvärk. Jag drack vatten och cider (alkoholfri) hela kvällen, Oliver drack vin, och JAG vaknar med huvudvärk. Det var likadant på nyårsafton/nyårsdag, JAG var bakis..Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är en rättvis fördelning i förhållandet? Å andra sidan så har Oliver haft halsbränna när jag ätit kryddstark mat..Jag har inte alls känt av det. Så det kanske är en viss rättvisa iallafall?

Efter frukost packade vi ihop några lådor, eller som sagt, Oliver packade och bar, jag lullade mest runt och gjorde ingenting. Jo jag bar en papperspåse med förlägningssladdar och ett pussel, tungt... Sen körde han hem för att handla och hämta barnen. Jag rensade i mina köksskåp och har packat fyra lådor till med köksgrejer och badrumsgrejer vilket fick mig att inse att jag tydligen har lite mani på luktprodukter... Åtta deoderanter och sju flaskor med shamoo och balsam... Men det är sånt som alltid går åt...

Nu har jag suttit i soffan med min laptop i tre timmar, ätit godis och kollat lite skräptv. Det börjar bli dags för kvällsmat och dusch. Sen är det bara att försöka peppa inför en ny vecka på jobbet.

Det är rätt kul att vara igång med bloggandet igen. Hoppas att Ni kommer att finna något som roar er, fastän det inte är på samma sätt som för ett år sen.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards