Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Hemma

Av grodbebis - 30 juni 2015 12:09

Då var vi hemma igen, tvättmaskinen går varm och jag plockar, plockar och plockar.
Vi har haft en jättehärlig vecka och jag kände verkligen inte för att åka hem, mina semestrar brukar vara 2-3 veckor. Men i morse var det underbart gott att äta en macka med skinka....

Tänkte visa lite bilder på maten vi fick.. Vi hade som sagt "all inclusive" och när jag läste om det på resebyråns hemsida tänkte jag att det antagligen skulle vara kyckling, kebab, pommes, tomat, gurka och lök. Typ...
Men ack så fel jag hade....

Brödbuffe....

Frukost....

Middag

Efterrätter.....
Det var så mycket att välja på, så mycket goda saker. Och så trevlig personal.
Men det var nog ändå nog med en vecka... När man reser med ungdomar som är beroende av internet iallafall..

En kväll var jag, mamma, min svärmor och 10 åringen inne i Alanya stad för att äta middag och shoppa.
Jättehärligt med lite tjejtid.

Många turkar har ju varit i Sverige nu för tiden. Och de hankar sig fram på rätt så bra svenska, så vi fick en flagga på vårt bord, om vi skulle ha hemlängtan...

Och en efterlängtad Mojito. De använder mörk rom, jag föredrar Bacardi. Men den var ändå god, de snålar definitivt inte med spriten... Jag såg aldrig någon som använde ett mått när de blandade drinkar. Det var bara ögonmåttet...
Så vi var goa och glada de flesta kvällar ?

Detta hotellet låg bredvid vårat, helt tomt och öde... Det finns ca 4000 hotell i Alanya, alla kanske inte går runt...?
Det är något sorgset och lite läskigt över en så här tom byggnad, tycker ni inte?

Jag gillar att ta bilder på "döda ting" speciellt byggnader. Detta såg vi från ett av fönstren i korridoren. Det får mig att känna som att jag är på ett äventyr, men samtidigt väldigt glad att jag inte bor så här...

Vi bodde väldigt flott måste jag säga.
Jag kan varmt rekommendera detta hotell White Gold hotell and spa, vi åkte med Turkietresor, de flyger både från Ängelholm och Kastrup. (och antagligen andra städer också)

Jag hade gärna stannat en vecka till....

Vi shoppade ju en del, jag tror jag handlade mest faktiskt... Det brukar jag göra. Fast min svärmor är rätt bra på att spendera pengar hon också...

Fyra handväskor

Vars en skinnjacka till mig och sambon

Skor till Elin

[Bild]

Som åt alla måltider själv. Hon är så duktig med sin motorik nu. Jag blir så stolt över henne.

Nu är det nog dags att köra och hämta hem djuret som har spenderat veckan på hotell. Hoppas att hon har haft det bra....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards