Alla inlägg den 3 februari 2014

Av grodbebis - 3 februari 2014 20:32

I Usa (ibland i England) säger man ofta att man "feeling blue" om man känner sig lite nere och hängig. Jag tycker det låter lite underligt, hur kan man känna sig som en färg? Må som en färg? Blå är väl inte så deprimerande egentligen, eller? Men jag känner mig lite nere och ledsen idag, utan någon anledning, så det är väl gravidhormoner. 


Jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så jobbigt att bli tjock igen, men det gör jag. Vissa dagar (idag är en sån dag) kan jag inte ens se mig själv i spegeln för jag mår nästan illa av att se mig själv. Jag "strålar" inte som man ibland läser att gravida kvinnor gör, mitt hår är inte tjockt, lystrande och vackert och min hy ser inte ut som porslin.

Det är snarare så att mitt hår är livlöst och trillar ut, min hy är full av utslag och torr som fnöske, och jag är fet och ful och mår bara dåligt. 

Hade någon av mina vänner berättat att de kände sig så här under sin graviditet hade jag tröstat dem, kramat dem och sagt att detta är en väldigt kort period i livet om man tänker efter, när barnet är fött så kommer magen att dra ihop sig, man får kanske tänka lite extra på vad man stoppar i sig och komma igång med träning igen, men man får ju tillbaka sin kropp. Och den lilla underbara skapelsen som man får efteråt är absolut värt vartända gram man går up. Men jag kan inte ta de råden själv. Tänk om min kropp känner igen sig alldeles för mycket och tycker att "detta var ju lajbans, jag minns att vi fick mycket mat här" och totalvägrar att gå tillbaka till hur jag såg ut i somras..? Tänk om jag inte kan gå ner i vikt igen?

Tänk om jag bara stannar kvar här i landet med mycket lös hud och dallriga kropsdelar?

Jag har varit här förut.. På tok för länge..Jag vill inte dit igen..

Missförstå mig inte, jag är otroligt glad över att vara gravid, tacksam över att det verkar gå vägen den här gången och denna bebisen klamrar sig fast i mig och verkar inte ha några planer på att "flytta ut" innan tiden är mogen. 

Men som sagt..Jag trodde inte att det skulle vara så här jobbigt att bli tjock igen, jag trodde inte att jag skulle vara så här ledsen över det. 

Detta är säkert bara gravidhormoner som passerar under natten och imorgon mår jag bättre.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards