Alla inlägg den 4 februari 2014

Av grodbebis - 4 februari 2014 09:41

Oliver kom ju som "ett paket", han har två barn sen tidigare äktenskap. En pojke och en flicka. Johannes och Olivia. De är riktigt härliga barn, vi kommer bra överens och har kul ihop. Johannes är på väg in i den fasen när han utvecklar en ny typ av humor, som man som vuxen kan uppskatta och tycka är genuint rolig. Jag måste berätta, detta har fått mig att skratta hela helgen och jag sitter här och småfnittrar för mig själv när jag tänker på det.

I lördags morse satt vi och åt frukost, Olivia hade sovit hos farmor så det var bara jag, Oliver och Johannes. Plötsligt säger Johannes; "I förrgår busringde jag till McDonalds!"

Jaså...sa vi, Varför då? och vad sa du?

Jag trodde först att han hade bara hade lagt på luren så fort någon svarade, det var så vi gjorde när jag var i den åldern (12) Men han hade sagt: "Hej, igår köpte jag en hamburgare och det var kiss på den"


Fråga mig inte varför jag tycker att detta att var så hysteriskt kul, men jag skrattade jättelänge. Sen var jag tvungen att berätta det för våra vänner som kom på middag på kvällen och nu berättar jag det för er här.

Är det hormonerna som gör att jag har utvecklat denna "toaletthumor"?

Jag tyckte bara att det var en så rolig sak att säga, jag skulle vilja vara en fluga på väggen på McDonalds när de fick det samtalet, hur hade jag själv reagerat om jag fått det samtalet här på jobbet?  "Det var kiss på mackan jag köpte igår".  Ja vi får väl se om han kan övertala någon av sina kompisar att ringa mig.

Hysteriskt. Barnsligt. Jätteroligt

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards