Alla inlägg den 2 juni 2014

Av grodbebis - 2 juni 2014 10:36

   Detta beskriver mig just nu VÄLDIGT VÄLDIGT bra.....  Inte ens innan min gbp operation, då jag vägde 170 kg var jag så otymplig och klumpig som jag är nu. Jag känner mig precis så retlig som Rachel, märker att jag helst vill bli lämnad i fred och bara servad med kalla drycker och snälla ord. 


Idag spenderar jag dagen i sängen, upp-puffad med kuddar bakom ryggen, boken och datorn nära till hands så att jag kan växla och använda vad jag vill. Jag kommer ihåg en tid när jag hade varit extremt tillfreds med en sådan dag, men nu känner jag mest att jag skulle behöva köra en omgång tvätt, vattna trädgården, städa badrummet...Ja vara lite huslig med andra ord. Men det får vänta, jag ska försöka njuta av dagen och denna sista tiden av graviditeten (hur man nu ska kunna "njuta" av detta..?)  bara ta det lugnt och samla kraft.

Jag känner mig lyckligt lottad som har Oliver som står vid min sida och sköter det mesta här hemma och älskar mig trots att jag har förvandlats till en val-liknande varelse. Jag pratade med en bekant i helgen, hon fick barn för tre veckor sen, en hel månad för tidigt kom den lilla flickan, så pappan som inte bor i Sverige än hann inte hem till förlossningen. Han skulle stanna i tre månader innan de spenderade ett år utomlands för att slippa den europeiska vintern, men i förrgår åkte han härifrån, utan att ha registrerat faderskapet och lämnar min väninna som ensam förälder. Charmigt....

Även om vi inte är nära vänner och det var länge sen vi träffades blev jag väldigt ledsen och illa berörd när hon berättade det, så ruttet att lämna henne och sin dotter på det sättet. Hon är stark och kommer att klara detta hur bra som helst, men ändå.. Ruttet...


Idag började jag min föräldraledighet, YAY!! 

Min handläggare på försäkringskassan ringde idag och frågade om jag börjar min föräldraledighet nu eller om det kommer att dyka upp ett sjukintyg eller inte?

Det kändes skönt att kunna säga att jag nu är föräldraledig!!


Vad gör jag mer idag?

Lyssnar på min "Love-lista" på spotify....

Två låtar går varma.... Molly Sandén "Så vill stjärnorna" Jag är egentligen delad i mina känslor för den låten, en del av mig gillar den inte alls, tycker att den är så där jobbigt kommersiell och patetiskt smörig... men en annan del av mig älskar den, tycker att den är otroligt romantisk och fin. Två av mina närmsta vänner spelade den på sitt bröllop och tårarna rann på mig och alla andra när min vackra vän gled in tillsammans med sin pappa. Så...jag lyssnar och för det mesta gillar jag den, men sen brukar jag vara tvungen att lyssna på något annat efteråt. 

Som den här:

 jag inser att den också är väldigt kommersiell, speciellt eftersom den användes i en coca cola reklam på 80-talet... Men det gör den också lite kultig i mina ögon (öron?) 

Jag lyssnar också lite på den här låten... Har gjort sen i fredags när Oliver spelade den för mig och sa: "Om vi gifter oss kan jag tänka mig att ha denna som vår första dans" 

Vi har sagt så till varandra förut; "Om vi gifter oss så...." 

Om vi verkligen gör det återstår att se, jag vill bara inte att det ska bli en sån här diskusion; "Tja vad tycker du? Ska vi? Jag ringer rådhuset imorgon och bokar en tid. Ja vad bra, kanon, puss älskling"

I alla fall, detta är låten, Oliver har gillat Depeche Mode sen han var tonåring, de flesta av mina vänner i högstadiet lyssnade på Depeche, och detta var den låten jag gillade mest. (Jag var själv ett hängivet New Kids on the Block fan..) Med årens gång har jag börjat gilla fler av Depeches låtar...

Så, nu har ni fått dagens spellista, nu är det dags för lunch.

Vad hittar ni på idag?



Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards