Alla inlägg den 6 juni 2014

Av grodbebis - 6 juni 2014 12:36

I måndags kväll kände jag något som jag trodde kanske var början till förlossning. Något som kanske var värkar som började. Det krampade rejält i magen ett par gånger, men med ganska långt mellanrum, kanske fyrtiofem minuter. Jag sa till Oliver att vi går och lägger oss, det är ingen mening med att sitta uppe och vänta, jag lär ju vakna när nästa värk kommer. Så vi gick och lade oss, somnade och jag vaknade kl sex i tisdags morse. Så.....ingen bebis i måndagsnatt i allafall. 

Denna bebis har hela tiden varit väldigt aktiv, jag har kunnat känna sparkar och rörelser hela dagarna vilket har varit en häftig känsla, men i tisdags så var det mycket mindre aktivitet inne i magen, lika dant i onsdags och igår kände jag inga rörelser alls. Jag var uppe och rörde på mig, satte mig ner, lade mig ner och tryckte lite på magen för att få en reaktion, men ingenting, det var helt stilla, ganska obehagligt...

Jag tittade i min bok som man får av barnmorskan, jag har inte lusläst den, bara ögnat igenom den lite, men nu var det ju något specifikt jag letade efter och det stod att om man inte känner några fosterrörelser så ska man kontakta sin barnmorska. Så jag ringde henne, MEN, de har bara telefontid mån-ons 13-14 och eftersom det nu är helg idag så stängde de hela mottagningen i tisdags. Ja men vad bra... Vem ska jag då fråga?

Ringde till vårdcentralen som jag har bett att bli förflyttad till i och med att jag har flyttat, men jag är tydligen inte registrerad där än, så jag ringde till min gamla vårdcentral, men de hänvisade mig till barnmorskan. 

Ok, men ja, jag ringer dem på måndag då eller?

Jag är egentligen inte särskilt överdramatisk och hysterisk, men lite nojjig blev jag. Så jag ringde till förlossningen och förklarade min situation och hur jag kände. 

Först pratade jag med en undersköterska som bad mig ringa om "en stund" igen för det var "lite mycket" där just då.

Ja...hmm ok...tack...

Men så kallade hon på en barnmorska som sa till mig att komma in så de får kolla mig.

Jag ringde till Oliver, han kom hem och vi körde iväg till sjukhuset. Jag fick träffa en jätterar barnmorska som kopplade upp mig till en maskin för att kolla hjärtljud och där var dem, starka och jämna. Jag fick ligga där i en halvtimme för att se att de fortsatte vara starka och jämna, vilket de var. Sen fick jag träffa en läkare som gjorde ett ultraljud och han var nöjd, allt ser bra ut

Så vi körde hem igen efter två timmar ungefär, då hade jag riktigt ont, i magen, ryggen, ljumskarna och hela benen. Det dunkade och värkte och jag kände mig inte alls bra. Så efter maten kröp jag ihop i soffan tillsammans med Oliver och Olivia och sov. Bebisen rörde sig jättemycket, han/hon var väl sur för att den också hade blivit petad och ruckad på..

Vi gick och lade oss strax innan midnatt och jag sov till klockan nio i morse. Det var verkligen jätteskönt.


Så, falskt alarm, ingen bebis än... Den får lov att komma precis när som helst nu dock... Det gör inget om den är lite tidig.

Idag är det tvätt och lite städ av toaletten som står på schemat. Min svärmor kom precis med fika så nu får jag en liten paus. Ikväll ska vi till min svägerska och grilla och fira nationaldagen. Imorgon lär jag ligga däckad hela dagen igen. Det brukar bli så, en dag med mycket aktivitet, nästa dag ryggläge. Men det är ok.


Ha en härlig helg alla!

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards