Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Helvetet

Av grodbebis - 12 februari 2015 20:26

När jag kom hem igårkväll insåg jag att Diamond, min lilla skruttkatt hade gjort någon hon inte borde, tvättmaskinen var nämligen igång...

Thomas säger; "Hon har bajsat i Sebbes säng. Om något inte händer med den katten så kommer jag att köra in och avliva henne, jag är inte intresserad av att ha en katt som skiter överallt"


Jag förstår att han och barnen är arga, det är ju jätteäckligt att hitta bajs i sin säng, jag vet det, hon har bajsat i min säng flera gånger...hon har bajsat i sängen när jag har legat i den...

Vi har varit hos veterinären flera gånger, en jättehärlig och proffsig tjej som verkligen lyssnade och undersökte Diamond ordentligt och kom fram till att hon faktiskt är kroniskt sjuk. Hon har något fel i magen som inte går att bota, bara göra det så smärtfritt för henne som möjligt. Hon har fått medicin (prednisolon) som hon har tagit varannan dag i några år nu. Men det kanske är slut nu? Hon kanske bara har lidande kvar?

Men jag blev ändå så otroligt ledsen och sårad av Thomas ord.... När han hade somnat igårkväll så låg jag vaken i flera timmar och grät.

Jag har gråtit jättemycket idag, jag körde till Icamaxi med tårarna strömmandes nerför kinderna, jag handlade med ögon som sved och var alldeles röda, personalen tittade lite extra på mig, vad annat kunde de göra? Hur normalt är det att plocka varor från hyllorna samtidigt som man torkar tårarna från sina ögon?


Mamma ringde och jag grät, grät så jag skakade, stackars min lilla Elin har aldrig sett sin mamma ledsen, så hon blev också ledsen och orolig, hon ville inte alls sova. Vi har haft en ganska jobbig, stressig dag idag tyvärr. Jag hoppas att hon har fått tillräckligt med ro så att hon kan sova inatt.


Nu, ikväll, när klockan är över nio, så känns det bättre, jag har slutat gråta, det finns nog inte mer tårar kvar, mitt huvud dunkar och jag vill bara sova. Hoppas att jag kan sova i natt...

Godnatt

 
 
Annie

Annie

12 februari 2015 21:28

Nä vad jobbigt :( Förstår dig!
Djur är ju som familjemedlemmar<3

Jag är en riktig kattälskare, så tycker väl att det han sa var lite för hårt ..

Hoppas det löser sig :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

grodbebis

12 februari 2015 21:32

Jo, det löser sig på något sätt... Men visst var det hårt sagt... För hårda ord känner jag...

 
Julia (Gosebubblan)

Julia (Gosebubblan)

12 februari 2015 22:06

Kom hjärna in till min lilla blogg och följ mitt liv & min dagliga kamp!

http://www.gosebubblan.bloggplatsen.se

 
Stamp-E

Stamp-E

13 februari 2015 06:30

ja det var hårt sagt... men samtidigt när man är arg.. och inte har den känslomässiga relationen till katten... så är det lätt att säga så...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

grodbebis

13 februari 2015 09:13

Jag vet.... Jag förstår honom... Vi får kanske prata om det...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards