Direktlänk till inlägg 10 juli 2015

#Hannah och Amanda

Av grodbebis - 10 juli 2015 12:58

Jag sitter på jobbet, det är snorkallt och jag önskar att jag hade ett par vantar. Det är den 10:e Juli!!!! Fatta det vädret, Juli!!!! Och jag vill ha ett par vantar. Som om två stickade tröjor, jeans och gympaskor inte var nog....
Jag lyssnar på Fredagspodden, med Hannah och Amanda.

Jag älskar Hannah och Amanda! När jag lyssnar på dem så känns det som att jag sitter och snackar med mina bästa vänner, fast jag säger inte så mycket. Jag bara lyssnar på deras samtal om något som vid något tillfälle i mitt liv har berört mig. Kanske berör det mig fortfarande...
Thomas tycker att de bara "gafflar" och tjatar och han förstår inte alls hur jag kan lyssna på dem.
Jag sa en dag på ett skämtsamt, dramatiskt vis: "Men älskling, de förstår mig!"
"Jaha, och det gör inte jag?" svarade han då.
Hmm, det är väl snarare så att vissa saker jag går och tänker på, som jag undrar men skulle aldrig i livet fråga honom om..har garanterat Hannah eller Amanda varit med om, och jag kan få indirekta råd och stöttning från dem.
T.ex så undrar jag i land om Thomas älskar mig lika mycket som han älskade sin f.d fru?
Finns det stunder när han saknar henne? Kommer hon alltid att vara hans livs kärlek, för de har två barn ihop? De planerade allt som de hade, ingenting hände spontant och plötsligt. Som med oss... Nästan allt som vi har tillsammans har varit en överraskning, oplanerat och lite "hoppsan då"
Men jag trivs med det....
Jag skulle ju aldrig fråga honom, aldrig någonsin. Det är väl lite det där som jag skrev om tidigare, Fråga aldrig något du inte verkligen vill ha svaret på.....
Så jag är tyst, skjuter de tankarna långt bak och bara njuter av att vara. Och lugnas av Hannah och Amanda

De har gett ut bl.a två kokböcker. Den första "Magisk sommar" läser jag som en novell. Från första till sista sidan. Jag älskar den!

Den finns på Ica Maxi för hundra spänn. Denna boken innehåller mest sommar recept, olika såser till grillat, bröd, kakor, sallader, picnic tips och allmän plockmat. Mina favoriter.
I höstas gav de ut en annan kokbok "Middagsparty"

Titeln talar för sig själv om vilken typ av mat de lagar här...
Men det jag älskar mest är deras "mellansnack" de skriver om kläder, musik, smink och egna upplevelser.
Så detta är mitt sommartips, älska Hannah och Amanda lika mycket som jag gör. Lyssna på podden, köp deras böcker, gå på deras "Golden Year galor" om du har mycket pengar...
I våras kostade det 995kr att komma in på Berns och äta en galamiddag med dem och typ tusen andra tjejer. Hade jag haft pengarna hade jag åkt! Man fick världens största goodiebag till på köpet..! Men just då var det inte möjligt, så jag fick äta middag hemma....
Men om jag får ett fast jobb i höst, och då en högre inkomst, ja då finns det inget som kan stoppa mig!!

Hur har ni det? Har ni semester? Jag ska fortsätta jobba och frysa lite.
Och lyssna på Fredagspodden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards