Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Fotriktigt VS Moderiktigt

Av grodbebis - 21 februari 2014 10:45

Det fulaste jag vet är s.k "foppatofflor". Jag förstår verkligen inte HUR någon i sina sinnes fulla bruk kunde göra dessa fula skor? Som faktiskt inte borde få lov att ens kallas skor, det är en förolämpning mot riktiga skor, det borde vara skottpengar på den som "uppfann" dem. Vet ni förresten varför de kallas för foppatofflor här i Sverige och inte Crocks som de heter överallt annars i världen? P.g.a Foppa, Peter Forsberg. Tack vare honom så importerades de från USA och hit till Sverige. Vad i hela världen tänkte han på?? Det borde vara skottpengar på honom också...När jag flyttade hem till Sverige och hörde någon säga foppatoffel första gången så undrade jag om det överhuvudtaget var ett ord? Säg det högt för dig själv, sug på ordet, foppatoffel, foppa toffel, foppa     toffel.... Det låter ju inte klokt! Nu finns de t.o.m f med foder som man kan ha på vintern. När jag hörde någon säga det första gången var min första tanke: "Du menar att du har mer än ett par? Ett par till sommaren och ett par till vintern???" Jag bara dör.....

Jag skulle aldrig sätta på mig ett par foppatofflor! Och ingen människa med det minsta självrespekt skulle göra det om de skulle längre än till brevlådan. Och är det lönt att köpa något enbart för att det ska användas när man går och hämtar posten? Nej just det. Jag säger att vi gör en pakt och utrotar denna hemska skapelse! Vem är med mig?

   Ärligt? Ingen kan väl påstå att de är snygga? 


Oliver har ett par blå foppa. Han tycker det är jättekul att säga att de är "mina" och han lånar "mina" foppa för att gå utanför huset. Jag har sagt att om han tappar dem på vägen så gör det ingenting. Sen brukar vi skratta. En dag kanske de försvinner... Jag har ju ett år framför mig med mycket tid hemma på egen hand... Vem vet? Jag kanske glömmer att låsa dörren en dag och vi kanske får inbrott och de stjäl hans tofflor?


Detta är mer min smak av skor.   De är vackra att se på, man blir glad ända in i själen när man ser dem och benen blir otroligt långa. Att det sen inte är jättelätt att gå i dem, att man får öva lite hemma innan man ger sig ut, det är en helt annan sak.


Nu är det ju dock så, att jag går upp i vikt. Jag tycker att jag blir tyngre och tyngre för varje dag, så dessa skönheter får ligga i garderoben ett tag nu. Jag får hålla mig till platta skor, vilket inte är helt lätt heller..



Jag lovade ju att jag inte skulle skriva och gnälla om olika graviditetskrämpor och jag ska inte gnälla, men eftersom jag skriver om skor så bara måste jag nämna att, tyvärr, ben och fötter har svullnat, jag har redan samlat på mig en massa vätska och jag har väldigt ont. Därför fick jag rådet att köpa en viss typ av sko...

Nej inte foppatofflor.....

Men skor som stöder och ger avlastning. Jag hittade dem i hälsokostaffären här hemma där jag bor. Gör er beredda på att se något riktigt fult nu....

   Japp.

Jag är nu ägare av dessa hiskeliga skor. Jag kräks nästan lite när jag ser dem. MEN...När jag satte  fötterna i dem och började gå, så spred sig en ljuvlig känsla i ben och rygg. För att citera en dålig reklamfilm; "Det kändes som min kropp sa till mig: Det här var bra för dig, fortsätt med scholl!" 

Oliver har inte sett dem än, han vet inte ens om att jag har köpt dem, men jag vet hur han kommer att reagera... Ett hysteriskt gapskratt... sen kommer han att säga: "Och du klagar på mina foppa?"

Men jag får bjuda på det helt enkelt.

När bebisen är född så kommer jag aldrig att använda dem igen. 



 
 
Annie

Annie

21 februari 2014 13:32

Kommer på mig själv med att le och skratta lite för mig själv när jag läser ditt inlägg (på ett positivt sätt alltså .. ;-)
Du skriver så himla bra, du borde bli författare ;-)

Men till ämnet .. Jag håller verkligen med dig. Jag äger inga foppa tofflor och kommer inte köpa några heller ..
Dem är ju så fula och klumpiga på nåt sätt :-(

Haha, ja jag har hört att foppa tofflor vill gärna tjuven stjäla! ;-)
Dem kanske råkar försvinna bara? :-)

Ha en fin fredag ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

grodbebis

21 februari 2014 19:29

Vad skönt att få det svart på vitt att det inte bara är jag som tycker illa om dessa "skodon"…. Tack för dina ord, kanske kanske jag får tid att skriva något mer "bok aktigt" när jag nu ska vara hemma ett tag. Eller så lurar jag mig själv totalt med att tro att jag kommer att ha någon som helst tid över att göra annat än ta hand om bebisen...

 
Stamp-E

Stamp-E

22 februari 2014 08:05

i lööööv my croppas (smart va haha).... inte för att de är snygga, även om de är det, mina är stora mörkgröna varelser, utan för att de är så sick smidiga... man tar bara po dem o går iväg, speciellt när man ska till stranden, eftersom de är lätta att spola av med sand och liknande.... eller när jag släntrar ner till gymmet.. slippa stänga in fossingarna i ett par dojor efteråt.... nä.... hehe. du ska nog fatta tycke en dag du med... :P p.s kul att ni nu äntligen blir sambos...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

grodbebis

23 februari 2014 20:28

Hmmm…..Till gymet..?? Det är ju inte bra för knän och höfter eller ryggen när du ska träna…
Det finns flip flops att ha till stranden.. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards