Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Sista natten…..

Av grodbebis - 21 februari 2014 19:35

.....i min lägenhet. På ett sätt känns det lite vemodigt, som alltid när man gör ett avslut, men det känns underbart också! Imorgon blir jag äntligen sambo med världens bästa kille och hans fina barn och min knasiga ljuvliga katt. Så mycket positivt händer i mitt liv nu att jag måste knipa mig ibland, Jo, jag är vaken, detta är mitt liv...


Jag har ju berättat innan att Oliver inte är särskilt förtjust i facebook, han tycker det är ganska fjantigt när folk lägger ut uppdateringar om hur fantstiskt lyckliga de är och bla bla bla, ja ni vet typen...

Jag håller med honom, jag blir alltid förvånad när jag ser bilder som någon har delat där det står: "Om dina barn betyder allt för dig, dela denna bild" eller "Dela denna bild om din dotter är den finaste i världen"

Är det någon som tror något annat? Om jag inte skulle dela bilden, betyder det att jag inte älskar mina barn?

Jag funderar på att lägga upp en bild på en stor bajs, sen skriva "Dela denna bild om du bryr dig om dina tarmar"

Undrar hur många "likes" jag skulle få då?


I allafall, jag skulle inte prata om bajs....

Idag skrev Oliver på facebook "Imorgon blir jag och Nelly sombos" 

Då är det verkligen på riktigt. Allt som står på facebook är ju på riktigt, det vet ju alla! Så jag messade honom och sa att nu finns det ingen återvändo, nu kan han inte ångra sig eftersom han gjort det officiellt på facebook.

Sen skyller jag det på mina hormoner att jag blev tårögd av att se vad han skrivit...


Nu är nästan allt packat här i lägenheten, jag orkar inte mer, måste vila. Oliver sa att vi tar det sista imorgon tillsammans. Så nu ska resten av kvällen spenderas i sängen, streamandes Criminal Minds och dricka Amé. En väldigt god fruktdryck man kan dricka när man är trött på vatten. Den säljs på vissa systembolag men även i vissa större livsmedelsaffärer. De har den inte ute på landet dit jag nu ska flytta, men idag hittade jag den på mitt eget Ica Maxi. Så det får bli en stående order till mina vänner; Kom gärna och hälsa på, så länge ni tar med er en (eller tre) flaska Amé.

Ha en härlig helg. Jag är tillbaka nästa vecka (om jag lyckas koppla upp mig till nätverket de har ute i bygden dit jag nu ska flytta). 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards