Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Cowboys och indianer

Av grodbebis - 29 mars 2015 11:06

Vi var på fest igår, min kompis Alexandra fyllde 40 och ställde till med kalas. Vi har känt varandra sen gymnasiet tjugotre år för att vara exakt. Vi har gått igenom mycket tillsammans, varit ovänner, blivit sams, slitits ifrån varandra och hittat tillbaka. Vi har utvecklats åt olika håll vilket har varit, och ibland fortfarande är, ganska jobbigt för oss båda. Vi är helt olika personer nu och hade vi träffats för första gången idag så hade vi aldrig blivit vänner.
Men, Alexandra är som en syster för mig, hon driver mig till totalt vansinne och jag kan bli så fruktansvärt arg på saker hon gör. Men jag skulle aldrig klara mig utan henne.

Men iallafall, igår hade hon fest, med cowboy och indiantema... Bara där blir det ju en krock... Skulle jag ha en fest med tema så skulle det ju vara glitter och glamourtema... Inte barnkalastema...
Men vi var lite utklädda ändå...

Festen började kl 17 och där kom nästa krock. Vem börjar en fest kl 17 när det inte är barn med??? Jag hade kunnat köpa det om det var på sommaren och man satt utomhus... Men i mars?? Det är ju snorkallt...

Vid halvåttatiden så klappade värdinnan i händerna och ville presentera stans bästa dansare...
In kommer de här tjejerna...

Och kör ett zumbapass... Väldigt unga tjejer under arton allihop... De hade inte riktigt plats att ta ut svängarna, så det föll sig lite platt tyvärr, och jag undrade lite... Varför...?
Vad har zumba med cowboys och indianer att göra?
Men visst var det charmigt... På något sätt. Jag inser att jag låter väldigt negativ och det är inte min mening. Vi hade trevligt, men vi har utvecklats på så olika håll, till så olika människor att ibland är det svårt. Och det är lättare att bara umgås hon och jag ensamma.

Min kära sambo fick lite för mycket innanför västen så kl tio ringde jag efter en taxi och tog hem honom. Men vad räknar man med när man börjar kl fem...?
Nu sitter jag här, i mammas och pappas lägenhet och väntar på att han ska vakna så att vi kan köra hem till vår dotter som är hemma med mormor och morfar. Vi bytte bostad inatt. Jag såg fram emot att sova en hel natt, sova länge och äta frukost i lugn och ro. Istället har jag svettats som en gnu, störts av regnet mot fönsterbläcket och nu saknar jag Elin så det gör ont i kroppen.
Jag får försöka skaka liv i honom...
Hur har ni det? Vi ställde fram klockorna inatt, nu är det officiellt sommar. Eller njae, det är väl vår typ....

Vi skojar lite med mina föräldrar och klär upp deras saker....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards