Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Julfirande

Av grodbebis - 25 december 2014 16:20

Åh vad jag är mätt! Och vad bortskämd jag har blivit. Det har vi alla blivit... Vi började vårt firande i tisdags, hos farmor. Hon lagar så god mat!! Vi fick kalkon, hasselbackspotatis, brysselkål, rödkål, stekt svamp och lök och en underbart god sås. Till efterrätt fick vi frukt bakad i ugnen med smält vit chokladsås och glass. Med väldigt fulla magar satte vi oss för att dela ut julklappar och äta (mer) godis...
Så härligt det var att att se allas miner, se deras äkta glädje över vad vi tänkt ut till dem och att få öppna några paket själv. Även om det inte handlar om presenterna längre så kan jag lika bra erkänna att det ÄR roligt med presenter...
Ett litet urval av våra klappar:

Jag fick ett jättefint armband av Thomas. Det är av stål, tunnt och följbart precis min stil, han är bra på sånt här min sambo, han får det liksom rätt varje gång han köper en present till mig. Förra året fick jag ett vackert halsband i silver och i år ett armband i silver, stålsilver? Silverfärgat i allafall.

Elin har smittat mig med sin förkylning så vid elvatiden var det verkligen dags att köra hem, både jag och Thomas var trötta och snoriga och alldeles glansiga i ögonen fick vi höra.
När vi kom hem stoppade vi Elin i sängs direkt och hon somnade efter bara en liten liten stund, sen gjorde vi oss klara och lade oss också. Men vad som var så mysigt var, mamma och pappa satt i köket och drack lite whiskey, det är deras tradition att göra kvällen innan julafton, de stora barnen satt uppe på sina rum och lekte med sina julklappar och jag somnade till ett ljuvligt "mummel" i huset. Det var nog det sista jag tänkte/kände innan jag somnade: "Allt är bra, lugnt och tryggt. Alla är samlade, bebisen sover på min vänstra sida, mannen på min högra och katten i knävecket. Livet är underbart, trots förkylning...

Igår sov vi alla ganska länge, vi steg nog upp vid halvtio tiden och åt frukost, de stora barnen byggde lite lego innan de åkte till sin mamma. Thomas gick en promenad med mina föräldraren jag kände mig så dålig så jag stannade hemma med Elin. Duschade, tände ljus, dukade.
När de kom tillbaka gjorde sig alla i ordning och satte sig i soffan med clementiner, lussekatter, pepparkakor och glögg. Sen kom Kalle. Och jag somnade. Jag brukar sova i soffan när Kalle visas, så är det bara. Jag vaknade lagom till Benjamin syrsa som sjöng "Ser du stjärnan i det blå" och sen var det dags för julmat. Det är så gott! Jag älskar skinka, rödkål, Apotekets senap, vörtbröd, köttbullar (självklart julpimpade med julmust och nejlikor) prinskorv och risgrynsgröt. Julmust, en liten liten nubbe och vin. Åh, min mage är alltid på bristningsgränsen efter julmat.
När vi hade diskat delade vi ut MER julklappar, självklart var det Elin som blev mest bortskämd, hon fick massor av kläder, eller egentligen är det väl vi som blev bortskämda... Nu behöver inte vi köpa kläder på rätt länge....
Men hon fick några hårda klappar också. Jag fick en biljett till rockmusikal på Malmö opera, jag och Thomas ska gå och se "American Idiot" i februari!!! Jag är så glad!!!
Jag inser nu att jag har missat att fotografera klappar från igår... Jag gör det sen och lägger upp, lite tråkigt med bara text i ett sånt här inlägg.
Men jag avslutar med denna bilden och önskar er alla en god fortsättning på julen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards