Alla inlägg den 7 september 2014

Av grodbebis - 7 september 2014 20:16

Jag har varit på trädgårdsmässa med min svärmor idag. Jag börjar vänja mig och inte få hjärtklappning när hon kallar mig sin svärdotter. I England kallas man bara svärdotter om man är gift med någons son, och jag och Oliver är ju inte gifta. Det är många som har frågat mig om vi har diskuterat giftermål? Och det har vi ju, det har varit en del; Om vi gifter oss vill jag ha detta och detta... Men för mig känns det inte bra att prata om ett ev bröllop när vi inte är förlovade. Jag får upp mina förhoppningar och skulle det sen bli så att det aldrig händer.... Då blir jag bara så ledsen...

Men nu var det inte bröllop jag skulle skriva om. Utan trädgårdsmässan. Egentligen inte särskilt spännande, men jag måste komma igång med skrivandet igen, så om det är tråkigt ber jag om ursäkt. Det blir förhoppningsvis roligare igen om några veckor...
Iallafall, jag har bott i lägenhet utan trädgård i hela mitt liv. Men jag tycker väldigt mycket om att titta på växter och blommor. Det ser ju så lätt ut när man ser andras trädgårdar.. Hm, ja... Det är det inte... Jag har börjat plantera i krukor, idag köpte jag lökar som jag ska sätta nu och förhoppningsvis kommer det upp två lila bollar i vår. Jag har glömt vad de heter men jag har sett dem i flera år och alltid tyckt att de är jättefina. Jag köpte också ljung som jag ska a vid ytterdörren. Jag tar ett foto imorgon så får ni se :-)

Hoppas ni har en härlig söndagkväll

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards