Alla inlägg den 8 september 2014

Av grodbebis - 8 september 2014 13:16

Jag har nog haft Livet (med eller utan frågetecken..) som rubrik tidigare. Men det är ju det jag oftast skriver om. För det är ju det som händer just nu.

Idag har jag babykräk i håret, på axeln, i urrigningen och på magen. Rebecka är ingen "kräkig" baby men idag lade jag henne på mage mot min mage, kanske lite för snabbt efter att hon hade ätit, så halva frukosten kom upp igen. Jag får ju skylla mig själv... Vi får väl se om jag hinner duscha innan Oliver kommer hem. Vi ska leta efter en kul tapet att ha på en av väggarna på ovanvåningen. Vi har sett dem både på Rusta och Hornbach för en billig peng och eftersom det bara är en vägg som dessutom har två dörrar så tänkte vi inte spendera en förmögenhet på just den tapeten.


Rebecka har varit väldigt social idag, inte alls velat sitta för sig själv utan bara velat vara hos mig och myst eller snacka lite, just det, hon har börjat jollra och det låter som att hon försöker prata. Det gör nog alla bebisar vid den här tidpunkten (2,5 månad) men självklart är jag övertygad om att mitt barn är mer av ett A-barn än andra barn och hon kommer att säga "mamma" om en månad eller så    (haha, kolla, jag använde min första smileygubbe på bloggen) 

Så eftersom jag inte haft mina händer fria särskilt mycket så har jag lyssnat på några podcaster. Jag följer för tillfället två poddar 1) Fredagspodden med Amanda Schulman och hennes syster Hannah Widell och 2) Graaf och Eberhard 

Imorse när jag lyssnade på Hannah och Amanda sa Amanda att alla poddar blir inte bra, det går inte att prestera på topp alltid. Vilket måste vara samma med en blogg? Mina inlägg kommer inte att vara bra varenda gång, speciellt nu, när jag inte har skrivit på länge så är det som en förstoppning som har lösts upp. Det forsar ut okontrollerat, ord efter ord som blir mening efter mening. Inte nödvändigtvis väl sammansatta, men dock. Mina fingrar far ganska snabbt över tangentbordet, men egentligen, fy vad äckligt att jämföra det med en förstoppning, med bajs.. Ordbajs. Men ja ja, alla blogginlägg kan inte bli bra. Ska jag göra en podcast? Det är väl egentligen "nästa steg" efter en blogg?

Jag har en kompis som sa att hon skulle göra en pod. Undrar om hon gjorde det..?

Jag kanske ska tänka på det, eller måste man vara känd för att göra en pod?

Någon som vet?

Jag ska avsluta nu, utan att komma dit jag egentligen ville. Vi tar det i ett annat inlägg.

Jag kanske skriver det direkt efter här.

Eller så får jag ta hand om en full blöja och förhoppningsvis kan jag få prata med en handläggare på försäkringskassan där jag suttit i kö ett tag nu.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards