Alla inlägg den 10 september 2014

Av grodbebis - 10 september 2014 09:14

Var bor du lilla råtta?
I din hatt!
Vad gör du klockan åtta?
Jagar katt!

När trollmor har lagt sina elva små trollen och bundit fast dem i svansen, då sjunger hon sakta för elva små trollen de vackraste ord hon känner.

Var är tummen? Var är tummen?
JAG VET INTE VAR DIN TUMME ÄR!!!
Dessa sånger går varma här hemma för tillfället, jag är något trött på dem, men Rebecka tycks gilla dem, så vad ska en mamma göra? Jo sjunga, sjunga allt jag kan. Vilket är förvånansvärt lite... Jag trodde att jag efter ungefär tio år inom barnomsorgen både i Sverige och England så borde jag kunna varenda barnsång som skrivits. Men det kan jag alltså inte... Jag minns att vi sjöng en sång om "Nippertippan" och en om Petronella. Sen var det Olle som träffade en björn i skogen och så var det flickorna som gjorde olika saker på veckans alla dagar.
Någon som har tips på andra sånger? Lämna gärna förslag här i kommentarsfältet och om ni dessutom kan sjunga en snutt så jag vet hur melodin går så hade jag varit väldigt tacksam.
Vad har ni annars för er denna onsdag?

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards