Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av grodbebis - 4 oktober 2014 22:31

Nu har jag provat vinet! Lite besviken. Egentligen inte på vinet i sig, jag är ingen vinkännare, speciellt inte av rosevin... Men jag tyckte inte det var så gott som jag hade hoppats... Jag kommer nog att köpa det igen någon annan gång. Som present till någon roseälskare, de säljs även i magnumflaskor vilket är en kul gåva.
Nu väntar min säng, sov gott alla

Av grodbebis - 4 oktober 2014 17:00

Ja, så här är det. Jag beslutade att "röja min identitet". Jag säger det med glimten i ögat och skrattar lite åt mig själv. Jag trodde att jag var tvungen att aldrig skriva något som kunde få någon att lista ut vem jag är och var jag bor, för tänk om någon skulle leta reda på mig?

Jag har ju samtidigt tänkt "Vem tror du att du är egentligen? Du är ju inte känd. Du är inte rik. Vem skulle vilja hitta dig? VARFÖR skulle någon leta upp dig? För att berömma bloggen?? Så bra är den inte..."


Så nu kör jag fullt ut, ja nästan iallafall... Min sambo, som inte heter Oliver, utan Thomas, han vill inte vara med på bild. Han vill inte att "hela världen" ska veta allt om honom. Så jag får respektera det. Jag kommer inte att skriva jättemycket om honom och jag kan inte lägga ut bilder på honom. Inte än iallafall. Jag får se om jag kan övertala honom så småningom....


För två år sen hade jag nog beskrivit min blogg som "ärlig!" "äkta!" "rå!!" "detta är min historia"

Mm, ja bloggen kommer att fortsätta vara ärlig och visst, om den är ärlig så är den äkta... Men rå? Njae... Mitt liv är inte "rått" längre, jag har landat. På landet, med hus, sambo och barn. 

Det blir inte så jättespännande, bara allmänt vardags-bloggande.

Jag kommer att berätta om min träning, vad jag lagat till middag och vad Elin har haft för sig.

Vad som mest kommer att skilja sig från tidigare är väl att jag kommer att visa bilder, fotografier från min dag.

Inte varje dag, jag kommer inte att blogga varje dag, det har jag inte tid med.

Bloggen kommer inte att få en specifik inriktining, inte bara handla om träning, matrecept eller bebisar.

Jag kommer absolut att visa bilder på mat jag lagat eller bakat och om det var exceptionellt gott så lägger jag upp receptet.

Jag kommer att ta foton på naturen när jag är ute på promenad (eller bilfärd) och visa er.

Hoppas att ni kommer att gilla det och fortsätta läsa och kanske dela min blogg med era egna läsare....?


Ikväll ska jag dricka Rosévin. Hannah och Amanda har gjort ett eget vin och i tisdags gick jag helt sonika och köpte en flaska. Det har legat på kylning sen dess och ikväll ska jag minsann öppna det och dricka. Jag är så peppad och har sett fram emot detta vin så otroligt mycket...Att bara tanken på att det inte smakar gott ger mig lite panik.

Det MÅSTE vara gott!!

Jag ska lägga up en bild och omdöme senare.

Thomas är på hockey, han kommer vid halvåtta tiden, då ska vi äta ryggbiff, hemgjorda pommes och grönsaker.

Jag ser så otroligt mycket fram emot det!!

Vad gör ni ikväll?

Ha det härligt!

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards