Alla inlägg den 10 oktober 2014

Dop

Av grodbebis - 10 oktober 2014 00:46

Elin ska döpas. Om tre veckor. Min äldsta barndomsvän är präst och ska förrättiga (heter det så?) dopet. Nu försöker jag och Thomas organisera det hela. Vilka psalmer? Vilka böner? Vem ska bära? Vem ska hälla vatten?
Det är inte så lätt...
Thomas tror inte det minsta på Gud och har gått ur svenska kyrkan. Han vill inte ha för mycket av "tack vår herre allsmäktige vi prisar dig min Gud" vilket jag förstår och är helt ok med. Jag själv tror i och för sig på Gud, men vill helst ha julpsalmer, för de är finast. Men visste ni att man inte får sjunga julpsalmer innan advent??
Eller inte i en gudstjänst.
Min tro börjar vackla....

Men vi verkar ha fått ihop något bra nu som vi båda är nöjda med. Hoppas Elin blir nöjd också ?

Nu är klockan halv ett, jag sitter i köket med te och försöker stilla min hosta... Jag kanske får sova på soffan inatt... Vill inte väcka och störa Thomas som ska jobba imorgon..
Hatar förkylningstider!!!!
Hoppas ni alla mår bra

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards