Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av grodbebis - 18 oktober 2014 22:26

Ola Salo!! Jag blir glad bara av att höra hans namn. Jag älskar hans musik, hans fantastiska scenspråk och hans karisma. Ikväll börjar höstens bästa program, Så mycket bättre. Och visst är det så mycket bättre..!? Det är när jag ser detta program som jag önskar att jag vore iallafall lite musikalisk... Att jag kunde göra om en låt som var så himla bra till något ännu bättre.
I år är det ett bra gäng. Tidigare år har varit lite trista artister, kanske en eller två som jag verkligen gillat, men i år gillar jag absolut fyra stycken. Jag ska erkänna att jag aldrig hört talas om Love, Johan och Kajsa... Men efter att ha hört dem ikväll så är jag positivt inställd iallafall.

Amanda Jensen sjöng min favoritlåt; Calleth you cometh I.
Den är så romantisk. Jag brukar drömma att någon (OlaSalo?) har skrivit den speciellt för mig.
Patetiskt och löjligt, jag vet... För jag är ingens första kärlek, det finns ingen som sitter någonstans, som när de tänker på den första stora kärleken tänker på mig och får något drömskt i blicken... Det finns ingen som på kvällen innan de somnar undrar vad som hände med mig och om vi kämpat lite mer kanske hade legat bredvid mig?
Det gör i och för sig inte så mycket. Jag somnar och vaknar bredvid den enda man jag vill vara nära, jag har inget behov av att vara åtrådd av andra.

Men ibland, så vaknar något (ack så litet, men ändå mäktigt) inom mig. Gnager, viskar, krafsar.... Undrar...
Är jag Thomas största kärlek nu? Älskar han mig mest? Eller kommer hans fd fru alltid att vara hans livs största kärlek? Eller någon annan? Jag undrar detta därför att jag vet att det finns människor där "ute" som inte är gifta/sambo med sitt livs kärlek. De är inte djupt olyckliga, de älskar sin partner och vill inte vara med någon annan, men.... det är inte deras allra största kärlek. Jag som fortfarande, trots allt är en obotlig romantiker, skulle nog dö om jag fick veta att det finns någon där ute som han älskar mer än mig. Därför vill jag definitivt inte vandra nerför den vägen. Jag vill inte veta.

Fast bara lite lite.....

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards