Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av grodbebis - 13 oktober 2014 09:36

Jag är fortfarande sjuk. Eller sjuk och sjuk, jag har fortfarande hosta som inte vill ge med sig. Har bara lufsat omkring här hemma hela helgen och tyckt allmänt synd om mig själv. Elin är inte förkyld, men lite hängig och väldigt dålig i magen, jag tror att jag har läst någonstans att förkylningar på bebisar kan ofta sätta sig på magen. Kräkningar och diarré. Jag vet inte om det ligger någon sanning i det..? Men ingen av oss har varit på strålande humör.

Thomas har jobbat på vår ovanvåning. Han är duktig han, min sambo. Han har tapetserat:

Jag gillar att ha en sån här "fondvägg" det gör att rummet ser mer levande ut. Och ser ni? Ingen skarv i tapeten... Han är otroligt noggrann när han gör saker.
Han har även satt upp panel.

Jag trodde först att det skulle bli för mycket att ha hela rummet i sån här panel, att det skulle bli för mycket "sommarstugekänsla" över det hela. Men det blir jättesnyggt. Tycker vi iallafall, smaken är ju olika..

Detta är trappan ner till första våningen, ser lite ut som ner till en källare men det är nog för att det är grått och trist ute idag...

Här är delen av ovanvåningen som inte är färdig alls.

Till höger ska det bli ett stort badrum med både dusch och badkar. Till vänster är nog det bästa av allt..!! Det ska bli en "walk-in-closet"!!! Till mig!!! De andra familjemedlemmarna KANSKE kan få låna en liten del av ett hörn.... Men bara kanske.... Jag behöver utrymme för mina väskor...

Det är som sagt en ruggig höstmåndag, jag känner mig långt ifrån på topp, vill helst ligga under täcket och äta praliner. Vi stannar i allafall hemma, på måndagar brukar vi vara på öppna förskolan, men med tanke på hur Elin varit under helgen så håller jag henne hemma, låter henne sova ordentligt utan att dra iväg ut med henne för mycket. Vi tar det på onsdag istället.
Jag hoppas att ni har en bra start på veckan.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards