Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av grodbebis - 29 oktober 2014 22:54

Vad är klockan? 23:01... Jag ligger vaken, väntar på tvättmaskinen som ska bli klar, Thomas snarkar på min högra sida, Elin på min vänstra. Känner mig ledsen, nedstämd och så himla trött. Ser inte fram emot stockholmsturen, ser inte fram emot något alls, har bara en klump i magen av besvikelse....

Borde sova... Jag sover inte som jag borde, har nog aldrig gjort tror jag.

Tvättmaskinen borde vara färdig nu.... Bara hänga upp all tvätt, sen tillbaka till sängen och sova ett par timmar innan Elin vaknar....

Av grodbebis - 29 oktober 2014 09:45

Jösses, vad tiden rinner iväg!! I lördags hade vi dop, vår lilla ängel döptes. Det blev en riktigt härlig och mysig dag, trots regn och rusk.
Dopet blev personligt och precis så som vi ville ha det. När vi gick in, jag, Thomas, Sebbe och Linnea, spelade kantorn Drömmen om Elin på piano. Thomas bar Elin och när prästen frågade vilket namn vi hade valt till vårt barn svarade han; Elin Maria.
Jag sa tackbönen, min mamma läste evangeliet om Jesus och barnen och Thomas mamma läste förbön nr 1.
Elin tyckte inte om att få vatten på huvudet utan gallskrek resten av gudstjänsten. Hon lugnade sig lite när vi sjöng den sista psalmen "Gud som haver" (till melodi av Blinka lilla stjärna") när vi sen gick ut spelade kantorn Idas sommarvisa på pianot.
Vi bytte Elins blöja och hon lugnade sig och var glad igen när vi gick tillbaka in i kyrkan för att ta lite bilder.

Mamma och svärmor gick före oss till bygdegården och ställde fram maten som vi hade förberett, kycklingsallad och små bröd och hemgjorda såser. Det var så gott och allting tog slut... Lite pinsamt, men alla fick en portion i allafall...
Sen serverade vi kaffe och kakor som min mamma bakat. Alla sa att det var fantastiskt gott och hur trevligt det var.
Sen öppnade vi presenter, egentligen ville jag vänta tills vi kom hem och göra det i lugn och ro, men jag blev nerröstad... Elin fick jättemånga fina presenter, bl.a smycken, gåvagn och böcker! Jag hade speciellt önskat Elsa Beskows böcker och Beatrix Potters böcker. Och vi fick allihop! Jag är salig! Nu ska här läsas, både på svenska och engelska.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards