Alla inlägg den 1 januari 2015

Av grodbebis - 1 januari 2015 20:34

Originell rubrik, eller hur? Det är nog ingen annan som använt sig av den...
Hade ni en härlig kväll? Det hade jag, vi hade typ knytkalas, par ett tog med sig förrätt, de gjorde chevreost på toast med honung och en sallad på ruccola, pinjenötter och balsamvinäger. Toasten bakades i ugnen ett par minuter så att osten smälte. Så himla gott!!!
Jag och Thomas lagade oxfilé provencal med tomat och basilika sallad. Jag var orolig att det inte skulle ätas, jag vet att alla inte gillar rött kött, fast jag älskar det! Men våra gäster åt, flera gånger, vilket var jätteskönt. Oxfilé ÄR ju otroligt gott tycker jag, vi åt de tre bitar som blev över till middag idag. Till efterrätt hade par nr tre gjort en jättegod lakritsparfait med limesås. Det låter kanske inte så gott, inte som några smaker som borde funka ihop, men det var himmelskt gott faktiskt.

Jag blev väldigt nöjd med min dukning. Jag gillar ju att pynta och göra det fint, tycker det är extra speciellt att sätta sig till ett bord som är vackert dukat med lite ljus, vackra glas och servis. Till vardags är det inte lika viktigt, eller jo, visst är det viktigt att man "skämmer bort" sig även på vardagen, men har man gäster så tycker jag att det är extra roligt att göra det fint och mysigt.
Innan jul hittade jag en rosa dröm som Elin hade på sig. Jag tycker inte att små flickor bara ska ha rosa kläder, Elin har kläder i alla möjliga färger även en supermanpyjamas... Men ibland bara MÅSTE hon få vara söt som socker...

Våra vänner sov här inatt och imorse åt vi en brakfrukost tillsammans. Jättehärligt!
Resten av dagen har vi tagit det lugnt, vi gick en promenad, men det regnade lite så det var inte jätteskönt. Men lite luft fick vi iallafall.
Nu sitter vi och tittar på Ice Age 4 och jag tittar på vår gran som ser ganska ledsen ut. En ljusslinga har dött... Vi får nog slänga ut den snart...

Snart är det dags för mig att sova, helgen är fullbokad... Men det ska jag skriva om senare.

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards