Alla inlägg den 20 januari 2015

Av grodbebis - 20 januari 2015 21:07

Det känns lite vemodigt i hjärtat och magen. Min granne har nu flyttat, hon har flyttat till en lägenhet inne i stan och hennes ex bor kvar i huset bredvid oss. Han hade lovat henne att vara här den här helgen, hjälpa henne att flytta, hjälpa henne med barnen. Men... nej... Han stack till Köpenhamn med sin nya istället. Han är ett stort svin. Ni måste hålla med mig om det...!!
Jag försöker att andas lugnt, talar om för mig själv att det inte är mig han har varit otrogen mot.. Det drabbar inte mig, men jag har varit där. Jag har stått där, trott att han skulle hålla sina löften, och sen ännu en gång insett att jag ännu en gång blivit sviken. Jag vet hur hon känner sig nu.

Men nu är det inte mig detta händer, min kärlek är stark, härlig och vacker. Jag har känt och tänkt på nu ett par veckor, att vår kärlek, min och Thomas, är annorlunda, det känns som att vi har kommit till en annan "plattform" tagit ett steg framåt, kommit till en ny plats med vår kärlek. Det känns starkare än någonsin, jag är mer harmonisk, i mig själv, i min relation, i livet.
Förälskelsen har djupnat, stärkts och jag är så otroligt kär i min fantastiska sambo. Jag kan för första gången slappna av, låta honom älska mig. Vila i den vetskapen, att han älskar mig och allt är bra, varmt och tryggt.
Jag är lycklig.

Av grodbebis - 20 januari 2015 20:42

Det blev en bra helg, trots strömavbrott. I fredags efter att jag skrivit inlägget här ringde jag till min svägerska, vi tog våra tjejer och gick på en lång promenad vilken avslutades hos min svärfar med fika. Jag fick kräka av mig om hur synd jag tyckte om mig själv och äta en god lunch, sen kände jag mig bättre och när jag kom hem var jag på bra humör igen. Thomas lagade maten, vi fick dock skippa efterrätten eftersom marängen skulle bakas i ugnen i två timmar, det fanns helt enkelt inte tid till det. Men det blev en lyckad kväll ändå. I lördags vaknade vi lite senare än vanligt, pt en mysig frukost och sen körde jag till Ica för att handla det sista för kvällen.
Våra gäster anlände kl 18 med blommor och presenter. Jag blev så bortskämd! Jag fick serveringsbestick som jag önskat mig av min svärmor, ljusstakar och ljus av Sebbe och Linnea, presentkort på Väla av min svägerska och min svärfar och av mamma och pappa fick jag stövlar och en mysdräkt.

Riktigt bortskämd... Jag fick två par...
Sen var det då presenten från Thomas...

Ett litet hårt paket... Uppenbarligen från en juvelerare. Jag kunde känna spänningen i luften, jag kände hur mamma och min svärmor höll andan...
Skulle det ske? Nu?? Skulle han ställa en fråga?

Nej, Thomas skulle aldrig fria inför hela sin familj, det är inte hans stil...
Men jag fick ett par otroligt vackra örhängen.

Jag hade faktiskt önskat mig små örhängen, eftersom Elin snabbt drog av mig mina långa dingelidong örhängen sist jag försökte klä upp mig...
Så jag hade en jättehärlig kväll, jag är otroligt lycklig fast Thomas inte friade ? det kommer kanske en annan dag...?

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards