Alla inlägg den 21 januari 2015

Av grodbebis - 21 januari 2015 17:09

Vi är några tjejkompisar som nu efter nyår startade en bokcirkel. Vi träffas ungefär var sjätte vecka och diskuterar en bok. Förra veckan träffades vi första gången och pratade om "Lilla smycket" av Patrick Modiano han som fick Nobelpriset i litteratur 2014. Som de flesta nobelpristagare var det en för mig oförståelig bok. Vi enades alla om att den var egentligen inte dålig men den väckte mer frågor än vad vi fick svar. För mig känns det bra att ha läst en bok av en författare som fått Nobelpriset, jag brukar inte läsa den typen av böcker. Nu ska vi läsa 436 dagar av de där journalisterna som satt fångatagna någonstans i 436 dagar... Jag tänkte låna den på biblioteket eftersom den är lite dyr att köpa och inte min "typ" av bok heller.
Vi har ett litet bibliotek här i byn som har öppet på måndagar och onsdagar 15-19. Så halv tre idag bånglade jag ner Elin i hennes nya åkpåse och sittdelen av vagnen och spatserade iväg.

Ser ganska så gosigt ut eller vad tycker ni?
Det tar ungefär tjugo minuter att gå till bibblan och det var ganska slaskigt och halt så jag blev ju inte jätteimponerad när jag kommer fram och ser att de ändrat dagarna de har öppet på till torsdag istället för onsdag... Men men, vi fick en skön promenad i allafall. Jag tog ett par bilder.

Hoppsan, mitt finger kom visst med i bild....
Nu ligger vi på täcket på golvet och övar oss på att ta oss framåt på mage. Det går inte jättebra, Elin tycker det är roligare att studsa fram på rumpan. Men skam den som ger sig. Hoppas ni har en härlig onsdagkväll.

Av grodbebis - 21 januari 2015 09:23

Jag blev ju firad i lördags, av min härliga familj. Mamma och pappa och hela min nya familj. Men jag fyllde år i måndags. Jag och min svägerska var på babyrytmik på em, jag hade mina nya stövlar på mig, kände mig jättesnygg, men AJ! Skavsår på lilltån!!

Så ont!!
Men jag kämpade på och kom hem till min härliga sambo, som hade en present till mig. En till!! Ett stort paket låg på köksbordet och väntade på mig, snacka om att bli bortskämd!

Jag är ju världens mest frusna människa, jag sover under två täcken och en filt och har två vetekuddar som jag värmt i micron innan jag lägger mig.
Så i mitt paket låg en ny pyjamas.

Och sockar. De mjukaste sockar jag någonsin ägt, de är av chenille. Jag vet egentligen inte riktigt vad chenille är, så nu vill jag inte höra att det är chinchillaskinn eller något liknande!!
De är så mjuka och varma! Om ni får chansen att äga ett par sockar i chenille så ta den!!! Ni kommer inte att ångra er!

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards