Alla inlägg den 8 januari 2015

Av grodbebis - 8 januari 2015 09:56

Thomas fick "Sagan om ringen" extended version boxset i julklapp...
Han älskar de filmerna! Och var så exalterad över allt extra material.
Det var inte jag....
Jag gillar inte fantasygenren... Fast jag älskar Harry Potter. Och spöken...
Men just Tolkien.... Njae, jag har svårt för dem.. Jag har aldrig läst någon av hans böcker, de är ju tre miljoner sidor långa... Där går min gräns....
Men, eftersom jag älskar min sambo otroligt mycket, så sa jag att självklart ska vi se dem tillsammans...
Jag var vaken mestadels av tiden, slumrade bara lite lite... Men jag tyckte det var ganska tråkigt ändå. Extended version....det betyder att varje film är fyra(!) timmar lång... Jäääsp....
Den tredje filmen var ok... För där dyker det ju upp en arme av spöken, vilket gjorde det hela lite intressant...

Jag försökte verkligen tycka om karaktärerna och Viggo Mårtenson som spelar..... Ja vad heter nu den karaktären.... Jag har glömt..Men Viggo är ju väldigt stilig, det går inte att förneka.  

Jag minns första gången jag skulle ge mig på att se denna trilogi, jag bodde i England och umgicks med en tjej som sa att det var fantastiska filmer, mina "roomies" hade boxsetet och vi bestämde att vi skulle se alla tre filmer en kväll.

Jag somnade så klart, så jag såg inte mycket alls av dem. Men min kompis sa till mig att faktiskt så är Frodo och sam homosexuella och det är en del i filmen där de bekänner sin kärlek för varandra.

NÄHÄ???!!!! Gaysex i Sagan om ringen??? Du måste skämta!!

Men hon svor att det var sant!! 

Hon talade också om för mig när när det var som de "kom ut".... Jag tyckte inte att det var jätteupenbart att de tillkännagav sin kärlek för varandra, men...det är ju Tolkien, sagan handlar om en ring, inte om kärlek....

Jag frågade mina "roomies" som är riktiga Tolkienfanatiker om de visste att Frodo och Sam var ett par?

De skrattade så de grät.

Nej, Maria, din bimbo, de är INTE ett par och jösses vad du är lättlurad!!

Hmpf! Jag tror filmerna hade blivit bättre med lite "Hobit+Hobit loving"

 


För ett par år sen när jag pluggade så var vi på ett studiebesök med skolan, vi åkte i en minibuss som en av våra lärare körde, jag och en tjej som heter Louise satt längst bak och snackade lite. Jag får syn på en kvinna som går på trottoaren, lite överviktig, och helt "fel" klädd för sin kroppstyp (jag vet, jag VET, jag ska skita i vad andra har på sig, alla får klä sig hur man vill, hon tyckte nog att hon var jättefin, och det är jättebra. Jag har en viss beundran för de som totalt struntar i hur de ser ut, men i allafall..) hon hade chockrosa leggings, som var lite för små så de var lite genomskinliga för tyget var uttöjt till max.. Hon hade även en chockrosa täckjacka och en rosa mössa. Jag såg henne bakifrån, vi var på väg att köra förbi henne, jag säger till Louise; Kolla henne, snygga kläder... Precis när Louise tittar kör vi om henne så Louise ser henne framifrån och börjar skratta, hon riktigt skrikskrattar, tårarna rinner och hon får nästan inte luft. Jag tänkte att det kanske var en lite överdriven reaktion, SÅ rolig såg hon inte ut...Men eftersom Louise skrattar så hysteriskt, börjar jag också gapskratta. Till slut får Louise fram "Hon ser ut som en ORCH!!!" Eh jaha....Jag vet inte vad en Orch är..... Men tittar åter på tanten och hennes ansikte ser lite deformerat ut... Jättekonstigt, hennes ansikte var liksom täckte av "bulor" jag tyckte faktsikt synd om henne, det kan inte vara lätt att se ut så....

När vi kom tillbaka till skolan försökte Louise hitta en bild på en Orch, men hittade ingen som såg ut som den hon menade, hon pratade om någon ledare för Orcherna.... Jag fattade ingenting....

Nu gör jag...Nu vet jag hur ledaren ser ut, som ledde Orcherna i strid i tredje filmen. Och tanten med de rosa kläderna såg ut precis som honom. Jag kan inte heller hitta en bild på honom, men ni som har sett filmerna vet vem jag menar..?

Typ så här, fast ändå inte...  



Eftersom jag satt och såg alla tre filmerna med Thomas så ska han se tre filmer som jag väljer, hittills har vi sett "The other woman" med Cameron Diaz, den var jätterolig, vi kan båda rekommendera den. Och It's complicated, med Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin. Det är en av mina favoritfilmer, hysteriskt rolig.

Så jag har en film kvar..... Funderar på om det ska bli en av Sex and the cityfilmerna... Eller "Dumpa honom"Jag älskar denna filmen, jag älskar filmer som handlar om relationer, jag skulle kunna dissikera den här filmen efteråt... Thomas skulle hata den.... 

Jag kanske väljer en annan film...Men nu har ju Hobitfilmerna också kommit. Även de är tre(!!) stycken.

Varför?? 

Hur mycket kan det finnas som är värt att veta om en Hobbit??

Om han köper dem, och jag ser dem med honom, då blir det BÅDA Sex and the cityfilmerna OCH "Dumpa honom"....

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards