Alla inlägg den 24 januari 2015

Av grodbebis - 24 januari 2015 16:06

Idag har jag satt isolering i taket på min walk-in-closet, det känns skönt att ha gjort något ordentligt där uppe. Sen höll jag upp spånplattorna medans Thomas skruvade fast dem. Det är kul att jobba och göra saker ihop med Thomas, "par som gör saker tillsammans håller ihop" har jag hört.... 

Thomas har satt upp reglar till väggarna, så nu kan man verkligen se hur det kommer att se ut när det är färdigt.

   

Ganska bra va? Till höger kommer att bli ett väldigt stort badrum med dusch och separat badkar.

Det jag är mest uppselt över är att jag ska sätta in min femarmade ljusstake... I badrummet!! Hur glamoröst är inte det? 

Detta ska bli min walk-in-closet...   Lite mörkt, kanske svårt att se... Men man måste ju inte ha ett fönster i sin garderob. Bara en sån där hängande glödlampa i taket..  Och massor med hyllor för mina handväskor.


Thomas och Sebbe är och tittar på hockey, Rögle-Mora. Linnea är i Malmö med farmor och en av sina kusiner och ser Hans och Greta på operan. Så det är bara jag och Elin och katten hemma. Jag tänkte kolla på en film, men har lite svårt att bestämma mig vilken jag ska se...

Jag lade ut några på golvet och satte Elin framför dem så att hon kunde välja till mig. Hon valde den längst till vänster. 

   Men jag känner mig lite stressad och rastlös, så jag har satt på Ghost Whisperer, trekvartslånga avsnitt passar mig nog bättre. Fast just nu är jag uttråkad av dem.

Det snöar här, även om jag inte gillar snö särskilt mycket måste jag medge att det är otroligt vackert och mysigt.

 

    Det ser nästan lite ut som Bullerbyn, eller vad säger ni?

Tycker ni inte att det är fint?

Jag har tänt lite ljus, jag älskar ljus, så stämningsfullt och mysigt, det gör allt så mycket mjukare och varmare.

     Detta ser nästa ut som ett "altare" för någon som gått bort... Fotot i mitten, ljus och så blommor...

Jag får nog ändra lite på "upplägget" där.... Jag måste också trycka ut lite bilder på Elin, det ända vi har är detta, från när hon fortfarande låg i min mage... 

Blommorna är från Thomas, jag fick dem av Thomas förra lördagen, så otroligt vackra, han köper rosor till mig ganska ofta denna underbara man.


Så det går frammåt, där uppe och för Elin, se här hur bra det går frammåt.


  Tjoho!!  Hon har dock inte börjat rulla från rygg till mage eller tvärtom än. Men alla barn är väl olika, utvecklas olika osv.

Men om jag ska ta och fokusera på tv:n? Och kanske mina naglar? De behöver lite tlc (tender loving care)

Hoppas att ni alla har en skön lördag!

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards