Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

SKVALLER

Av grodbebis - 26 januari 2015 19:31

Jag har något riktigt mumsigt skvallra om idag!!

Ni vet grannarna som har separerat, där mannen har betett sig som ett förstaklassigt svin?

Tjejen (Mia) flyttade för en vecka sen...

Hon messade mig i lördags, sa att han, hennes exsambo nu har kört till jobbet och kommer tillbaka om 2,5 vecka.

Hm, ja, idag när jag skulle köra iväg till musiken med Elin kom hans lilla bil inkörande på vårat område (han har en lite VW Polo) FULLPROPPAD med grejer.

Och en tjej.....

Jag messade Thomas direkt som svarade: "Här går det undan"


När Mia var på semester efter nyår så bad hon mig att hålla ett öga på huset för att se om han kom med och om han hade någon med sig. Det hade han inte då....

Men nu.... Hon har ju flyttat, hon vet att han har en ny tjej, det är inget hon kan göra åt saken.

Jag frågade Thomas om jag skulle messa henne eller hålla mig totalt utanför? Han tyckte att jag skulle låte dem sköta det själva, och det har han ju rätt i.

Jag tycker att han har skött detta så otroligt dåligt, han beter sig riktigt äckligt mot Mia, men jag vill inte bli indragen i deras bråk, vi måste trots allt bo grannar med honom och om vårt hus började brinna skulle jag hoppas att han skulle ringa brandkåren.


När jag kom hem efter att ha varit hos min svägerska (vi struntade i musiken, vädret var så ruggigt, vi ville inte promenera) var bilen borta....

Undrar vad det betyder....

Han var här och lämnade av en massa saker som tillhör den nya tjejen...? Ska hon flytta hit????

Men nu har de åkt tillbaka till Danmark...?


Följ skvallret på min lilla återvändsgata HÄR!!!



 
 
Lisa

Lisa

27 januari 2015 07:59

Jag fick läsa in mig lite om skvallergatan. Shit pommes vilken röra! Han verkar ju inte ha alla hästar i stallet. Tråkigt när det blir så. Skämigt om inte annat med tanke på att det finns andra runt om som ser vad som händer. Jisses!

Lite skumt att vi bor i samma stad. Helsingborg är en fin stad. Men du bor mer ute på landet om jag förstod de rätt. Kände inte igen kyrkan, kan vara för jag nyss flyttat ifrån Göteborg :)
Kram

http://www.lilagardiner.bloggplatsen.se

grodbebis

27 januari 2015 08:16

Jaså vi bor så nära varandra :-)
Jag flyttade hit från Malmö för snart ett år sen. Den kyrkan kan man nog bara känna igen om man bor i mun lilla håla ?
Vad kul att du läser min blogg kram

 
Stamp-E

Stamp-E

27 januari 2015 08:14

jesus vad jag fick kämpa för att kunna skriva en kommentar, de där jävla reklamfyrkantssepeskiten var ivägen hela tiden, startade om 10 gånger, går ju inte att ta bort helvetesskiten när den är i vägen....

anyway, fortsätt skvallra :D

http://stamp-e.bloggplatsen.se

grodbebis

27 januari 2015 08:18

Ja visst är de störiga!!!! Blir rent skogstokig ibland...
Ja fortsättning följer... Litegrann hoppas jag att det ska bli ett stort bråk ute på gatan.... Bara så att jag får lite underhållning och kan skriva om det!!

 
Lisa

Lisa

27 januari 2015 08:36

Yes! Världen är liten ibland. Vi har flyttat in från hålan Kvidinge till Stattena. Det var fint där, men tog alldeles för lång tid in till stan och skola :(
Kram

http://www.lilagardiner.bloggplatsen.se

grodbebis

27 januari 2015 08:39

Aha... Jag bor i Ausås... Första gången jag hörde talas om det trodde jag att det var ett skämt, att någon bara tagit några bokstäver som "blev över" och satt ihop dem på ett konstigt sätt...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodbebis - 15 mars 2016 22:58

Jag inser att jag glömde lägga upp den viktigaste bilden från NY!!! Här är hon, hon som artikeln handlade om som jag läste när jag var femton... Hon som jag ville se. Nästa gång ska jag ta färjan ut till henne. Ta på henne, åka upp i kronan. S...

Av grodbebis - 13 mars 2016 14:13

Vi är hemma. Väskorna uppackade. Tvättmaskinen går varm och vi har ätit köttbullar med makaroner. Tillbaka till verkligheten, tillbaka i mitt älskade Svenssonliv. Vi har haft en fantastisk vecka. Jag är så glad att jag äntligen har fått uppleva ...

Av grodbebis - 19 februari 2016 12:58

Idag är det muntert här.... Sitter och tittar på whiteboardtavlan där någon har skrivit lite "peppmeningar".... "Vi har gjort ont så länge vi har funnits" "Den som lider får se" "Vi har inte ärvt grymheten, fulheten och elakheten från våra förä...

Av grodbebis - 17 februari 2016 12:24


Känslan när man får veta att någon som är två år yngre än en själv ska bli farmor..... ...

Av grodbebis - 16 februari 2016 20:53

Idag är en ny dag, jag känner mig lite dum efter gårdagens blogginlägg.. Jag läste precis vad jag hade skrivit och jag låter ju lite lagom desperat och allmänt galen... Men.... Det är väl så ibland, man säger/skriver något som inte är riktigt genomtä...

Presentation


Jag kysste många grodor innan jag hittade min prins. Min egen drömprins… Ibland förändras livet, snabbt och den här gången blev det till det bättre för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards